کد خبر: 1163598
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: پرونده‌ای در دادگاه بین المللی دادگستری داریم که در مورد تحریم است؛ این پرونده ده جلد دارد که یک موضوع بحث بیماران تالاسمی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور  با اشاره به تاثیر تحریم در جان باختن بیماران تالاسمی گفت: پرونده‌ای در دادگاه بین المللی دادگستری داریم که در مورد تحریم است؛ این پرونده ده جلد دارد که اسنادِ آثار تحریم بر سلامت، رفاه و زندگی مردم در آن آماده شده است.

وی با بیان اینکه این اسناد تحویل دیوان دادگستری بین المللی شده است و وکلای بین المللیِ ما روی موضوع کاملا مسلط هستند، افزود: یک موضوع بحث بیماران تالاسمی است که اسناد آن آماده شده است و به دنبال این هستیم که تحریم های آمریکا از آن منظر نیز مورد پی‌گیری قرار گیرد.  

دهقان گفت: شاید از دیدگاه حقوق بشری توسط وزارت امور خارجه اقداماتی انجام شده باشد باید پرسیده شود احتمالا ستاد حقوق بشر و وزارت امور خارجه احتمالا پی‌گیری کرده اند.

 وی افزود: ما مسئول دعوا هستیم و آن را مدیریت می کنیم اما جایی که بحث دیپلماسی باشد دستگاه وزارت خارجه کار را دنبال می کنند.

 معاون حقوقی رییس جمهور با تاکید بر پی‌گیری جان باختن بیماران تالاسمی گفت: حتما؛ اسناد این مساله را در لایحه تحریم جمع آوری کرده ایم و لایحه ای که الان داریم بخش از آن مربوط به تحریم های کالاهای بشر دوستانه است که به عنوان بندهایی از لایحه ما در دعوای تحریم مطرح شده است که انشاالله در دیوان ددادگستری بین اللملی مطرح می شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی گفته بود: به دلیل تحریم‌ها علیه کشورمان، ۶۶۲ بیمار مبتلا به این بیماری در یکسال اخیر جان خود را از دست دادند. برخی از افراد مبتلا به تالاسمی به دلیل اینکه سیستم بدنی شان مقام به درمان است باید برای همیشه برند خارجی مصرف کنند که به دلیل تحریم دارو دچار مشکلات اساسی شده‌اند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
0
0
این چه حرفی میزنید مگر نمیگفتید تحریم نعمت است و اثر ندارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار