کد خبر: 1163565
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که ارتش اوکراین در جریان ضدحمله علیه مواضع روسیه متحمل تلفات و خسارات سنگینی خواهد شد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» به نقل از تحلیلگران نظامی گزارش کرد که احتمالاً ارتش اوکراین در جریان تلاش برای ضدحمله علیه مواضع روسیه، متحمل خسارات و تلفات سنگینی خواهد شد.

در این گزارش آمده است، علی‌رغم این حقیقت که کی‌یف گزارشی از تلفات نظامیان خود در جریان نبرد با روسیه منتشر نمی‌کند اما احتمالاً تلفات سنگینی را در نبرد با روسیه متحمل شده‌اند.

اوکراین از چند ماه پیش ادعا کرده قصد دارد با استفاده از تانک، خودروهای زرهی و دیگر سلاح‌های اهدایی غرب ضد حمله‌ای را برای بازپس‌گیری برخی از اراضی که به تحت کنترل روسیه درآمده‌اند آغاز کند و اخیراً نیز مقام‌های دفاعی مسکو اعلام کردند که در حال دفع این حملات هستند.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود در خصوص ضدحملات اوکراین علیه روسیه نوشت که کی‌یف، تلفات خود را فاش نمی‌کند اما حملات علیه سنگرها، پناهگاهها، میادین مین و مواضع تیراندازی روسیه احتمالاً منجر به تلفات سنگین برای نیروهای اوکراینی خواهد شد.

این روزنامه آمریکایی همچون دیگر رسانه‌های غربی مثل پولتیکو با اعتراف به ناتوانی اوکراین در نبرد با روسیه ادامه داد که علی‌رغم گزارش‌هایی از آغاز ضدحمله اوکراین، کی‌یف پیشرفت‌های چشمگیری به دست نیاورده است.

پیش‌تر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به خبرنگاران گفت که ضدحمله اوکراین آغاز شده است اما به واسط شجاعت نظامیان روس و سازماندهی مناسب ارتش روسیه، اوکراین موفق نشده به هیچ از اهداف مورد نظر خود در ضدحمله دست یابد.

از طرف دیگر، وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که کی‌یف در ادامه تلاش‌های ناموفق خود در انجام ضدحمله در دونتسک جنوبی، زاپروژیا و دیگر بخش‌های دونتسک، بیش از 360 نظامی خود را از دست داد.

پیش از این، نشریه پولتیکو در خصوص شکست ضدحملات اوکراین نوشت: «حقیقتاً آغاز و اوایل مبارزه (ضدحمله) است اما تصاویر نشان می‌دهد که یک جنگ مکانیزه برای اوکراین و روس‌ها چندان آسان نخواهد بود. روس‌ها در حال حاضر موفقیت‌هایی در دفع ضدحمله داشته‌اند».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار