کد خبر: 1161129
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
رئیس جمهور فرانسه می‌گوید اوکراین در حال محافظت از اروپاست و غرب باید ضمانت‌های امنیتی خود را برای این کشور افزایش دهد.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از صداوسیما، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: کشور‌های غربی باید تضمین‌های امنیتی ملموس و قابل اعتماد به اوکراین ارائه دهند، زیرا امروزه اوکراین در حال محافظت از غرب است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون در سخنانی در مجمع « گلوبسِک » GLOBSEC (اجلاس امنیت جهانی) در براتیسلاوا (اسلوواکی) در انتقاد از رویکرد ناتو، گفت: من سال ۲۰۱۹ از یک عنوان تند برای ناتو استفاده کردم و گفتم این ائتلاف دچار مرگ مغزی شده است. اکنون می‌توانم بگویم پوتین با بدترین شوک الکتریکی آن را بیدار کرد.

پیش از این، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده بود که آماده است با شرکای ناتو در زمینه ارائه ضمانت‌های امنیتی به کی‌یف توافق کند.

نیمه ماه مه، مکرون و رئیس جمهور اوکراین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که فرانسه چندین گردان را با ده‌ها خودروی زرهی و تانک سبک آموزش و تجهیز خواهد کرد. علاوه بر این، پاریس گفت که تلاش‌های خود را بر حمایت از قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین متمرکز خواهد کرد.

کشور‌های غربی پس از آغاز جنگ اوکراین چندین بسته کمکی نظامی به اوکراین ارسال کرده‌اند. از سوی دیگر کرملین بار‌ها هشدار داده افزایش ارسال تسلیحات سبب تشدید درگیری‌ها خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار