کد خبر: 1160875
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
با وجود تمدید آتش‌بس موقت در سودان، همچنان گزارش‌هایی مبنی بر ادامه درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور مخابره می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، اگرچه آتش‌بس موقت در سودان تمدید شده است، اما همچنان درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمدان دقلو مشهور به حمیدتی ادامه دارد.

ساکنان خارطوم، پایتخت سودان امروز سه‌شنبه، در گفتگو با فرانس‌پرس، از وقوع درگیری‌هایی در این شهر خبر دادند و اعلام کردند که در این درگیری‌ها انواع سلاح‌ها به کار گرفته شده است.

در همین راستا، رشید عبدی، تحلیلگر مسائل شاخ آفریقا در توئیتی نوشت: آتش‌بسی در سودان وجود ندارد. میان واقعیت میدانی سودان و میز مذاکره در جده فاصله‌ای عمیق است.

همچنین امروز ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان، در سخنانی اعلام کرد: ارتش سودان هنوز از نیروی مرگبار خود در درگیری‌ها با نیرو‌های پشتیبانی سریع استفاده نکرده است؛ اما اگر مجبور شود آن را به کار می‌گیرد.

این در حالی است که دیروز دوشنبه، رویترز از تمدید ۵ روزه آتش‌بس موقت میان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور خبرداده بود. عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا به عنوان میانجی‌گران این آتش‌بس نیز در بیانیه‌ای مشترک، از تمدید آتش‌بس در سودان استقبال کردند.

از سوی دیگر ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز در سخنانی بر حمایت خود از تلاش‌های عربستان سعودی در خصوص صلح و دستیابی به آتش‌بس در سودان تأکید کرد.

وی اعلام کرد که دیروز گفتگویی میان الحاج علی، نماینده ویژه رئیس شورای حاکمیت سودان و سلطان المریخی، وزیر مشاور امور خارجه قطر در دوحه برگزار شده و در این گفتگو راه‌حل‌های پایان بحران در سودان، جنبه‌های انسان‌دوستانه و آتش‌بس در این کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار