کد خبر: 1159775
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مدیر کارگروه طراحی و ساخت قطار ملی مترو در مورد آخرین وضعیت به سرانجام رسیدن پروژه قطار ملی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس؛ سید کاظم طاهرزاده ضمن ارائه توضیحات فوق، در مورد آخرین وضعیت به سرانجام رسیدن این پروژه گفت: خوشبختانه تست‌های استاتیک قطار ملی مترو کلا به اتمام رسیده و تست‌های دینامیک آن نیز درحالت بی بار با موفقیت پشت سر گذاشته شده است. طی این تست‌ها در سرعت‌های ۱۰تا ۸۰ کیلومتر، نیروی رانش وترمز در حالت‌های ترمز پنوماتیک و ترمز بلندینگ به تناوب و به صورت هر ۱۰ کیلومتر افزایش انجام شده و ترمز ضدلغزش هم به خوبی امتحان خود را پس داده است. از طرفی شتاب رانش و شتاب ترمز در سرعت‌های مختلف آزمایش شده و نمودار حاصل از تست‌های آن با استاندارد‌های جهانی مطابقت داشته است.

به گفته وی، خط ترمز هم در سرعت‌های مختلف اندازه گیری شده است و این تست‌ها با بارگذاری‌های ۵ نفر در هر مترمربع و نیز ۸ نفر در هر متر مربع می‌بایست در سرعت‌های ۲۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت تکرار شود. همچنین تست خروج از خط در سرعت مجاز به علاوه با ۱۰ درصد افزایش سرعت در مقاطع و قوسهای۴۰۰ و۶۰۰ و۸۰۰ متر و نیز خط مستقیم هم انجام خواهدشد. تست حرکت در شیب و بکسل قطار باردار، تست‌های بعدی برای تکمیل این مرحله خواهد بود.

طاهر زاده در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تلاش جمعی از نهاد‌های ذیربط، شرکت‌های دانش بنیان متعدد، کارشناسان و مهندسان ایرانی و عوامل مختلف فنی و تخصصی برای به ثمر نشستن این پروژه ملی گفت: طراحی و ساخت قطار ملی مترو با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد، یک فناوری پیشرفته را شامل می‌شود که امروز با یک عزم عمومی در حال نتیجه دادن بوده و در مرحله اخذ مجوز اولیه، فقط ۳ مرحله تست دیگر باقی مانده که امیدواریم اوایل تابستان امسال، آن تست‌ها نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شده و استاندارد‌های لازم اخذ شود تا فرآیند تولید انبوه قطار ملی مترو از همین امسال در شرکت واگن سازی تهران آغاز شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار