کد خبر: 1159541
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ گفت: ناوگروه دنا نماد دانش و تخصص و فناوری دانشمندان و فرهیختگان است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۵ خرداد) که در دانشگاه تهران اقامه شد با اشاره به فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر به عنوان فرماندار مصر، گفت: امیرالمومنین (ع) به مالک‌اشتر فرمود‌ند در جایگاه مدیریت و سازماندهی کشور در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، دفاعی و فرهنگی قرار گرفته‌ای، آگاه باش که قبل از تو در این سرزمین حاکمان عادل و ظالم حکومت کرده‌اند. در این کشور پیامبر الهی حضرت یوسف مدیریت و زعامت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مصر را در دست داشته و آن نظام اقتصادی کارآمد و تحولات عظیم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را خلق کرد.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در ادامه توصیه‌های خود فرمودند که در این کشور فراعنه حکومت کردند، حکومت‌هایی که نماد ظلم و ستم بوده‌اند و بنابراین تو با این تاریخ سیاسی، تاریخ اقتصادی و فرهنگی روبه رو هستی و باید از آن درس بیاموزی و تجربه‌ها فراروی تو است. قدرت‌هایی از موقعیت مطلوب سیاسی و اجتماعی برخودارند که در مسیر حق و عدالت حرکت کنند. مالک آگاه باش تو دیروز درباره حاکمان قضاوت می‌کردی و آنان را مورد نقد قرار می‌دادی و امروز مردم مصر همانگونه تو را مورد نقد قرار می‌دهند و رفتار تو را رصد می‌کنند. حضرت علی (ع) همچنین فرمودند مالک قضاوت مردم شاخص است برای شناخت انسان‌هایی صالح و باید نگاه عمومی را رصد کرد و با تحلیل و تبیین نقد دیگران به اصلاح خویش پرداخت و نهایتا فرمودند مالک رمز موفقیت حاکمان و مدیران آراستگی به عمل صالح است. این رمز موفقیت انسان در دنیا و آخرت است و مهمترین عمل صالح پشتوانه علمی، معرفتی و ایمانی است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه ایمان و عمل صالح با هم پیوند خورده و معرفت پشتوانه عمل صالح است، عنوان کرد: راه موفقیت انسان در همه حوزه‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، آراستگی به عمل صالح است عملی که از بالاترین پشتوانه علمی و معرفتی برخوردار است و با این معرفت و دانش برای تقرب به خدای متعال به جا آورده باشد.

وی با تاکید بر اینکه هرقدر این حوزه‌ها ارتقا یابد عمل انسان از شایستگی و صلاحیت بیشتری برخوردار می‌شود، تاکید کرد: آنچه انسان را تهدید می‌کند و راه را برای سلوک عالمانه دشوار می‌کند هوا و هوس انسان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قضاوت مردم شاخص است تصریح کرد: آنچه که انسان را تهدید می‌کند هوای نفس است و نباید عقل را به هوای نفس سپرد. اعمال صالح را باید تبیین کرد و خود را به عمل صالح و آلودگی گناه دور کرد.

ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ گفت: در این حرکت اقتدار آفرین، ناوگروه دنا که نماد دانش و تخصص و فناوری دانشمندان و فرهیختگان بود با پیمایش ۶۵ هزار کیلومتر و چهار بار عبور از خط استوا، دانش، تخصص، ایمان و شجاعت و ظرفیت استثنایی نیروی دریایی ارتش را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد. قدرت دریایی مجموعه‌ای از قابلیت‌های وابسته به دریاست که بتواند کنترل آب‌ها و منابع حیاتی در دریا را در اختیار داشته باشد. حضور با اقتدار در اقیانوس‌های جهان و عبور از تنگه‌های حساس و مهم واقعا بی نظیر و استثنایی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار