کد خبر: 1158983
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
کسر ۱۰ امتیاز و تحقیر مقابل امپولی
اشرف رامین

کسر ۱۰ امتیاز در فوتبال اروپا برای باشگاهی که قوانین حرفه‌ای را رعایت نمی‌کند و سعی در پنهان‌کاری و سندسازی دارد، عادی است. یوونتوس چند ساعت قبل از رویارویی با تیم امپولی با حکم دادگاه استیناف فدرال (FIGC) مواجه شد؛ کسر ۱۰ امتیاز و سقوط به رده هفتم جدول! بیانکونری به دلیل عدم رعایت فیرپلی مالی و تخلفات مالیاتی گسترده ابتدا با جریمه کسر ۱۵ امتیاز مواجه شد، اما دادگاه فدرال رأی به کسر ۱۰ امتیاز داده است. اگرچه یووه باز هم می‌تواند درخواست فرجام‌خواهی بدهد، اما به نظر می‌رسد رأی دادگاه فدرال قطعی است.
باشگاه یوونتوس در واکنش به رأی صادره بیانیه صادر کرد: «باشگاه یوونتوس با توجه به نکات موجود در تصمیم اتخاذ شده توسط دادگاه استیناف فدرال فدراسیون فوتبال ایتالیا، حق بررسی دلایل برای ارزیابی یک فرجام‌خواهی احتمالی از کمیته ملی المپیک را برای خود محفوظ می‌داند. حکمی که در پنجمین فرایند دادرسی در خصوص این پرونده صادر شده، فرایندی که از یک سال پیش آغاز شده، کام باشگاه و میلیون‌ها طرفدارش را بسیار تلخ می‌کند، چراکه از نظر آن‌ها این مجازات در نتیجه نبود قوانینی روشن، فاقد عنصر تناسب (با تخلف) است.»
باخت ۴ بر یک به امپولی شب تلخ راه‌راه‌پوشان را تکمیل کرد. با این شکست و البته کسر ۱۰ امتیاز، بانوی پیر از رده دوم به رده هفتم سری آ سقوط کرد و با توجه به اینکه دو هفته از مسابقات این فصل باقی مانده، کسب سهمیه لیگ اروپا اوج موفقیت‌های یووه خواهد بود. آلگری، سرمربی این تیم با ناراحتی از وضع موجود گفت: «نباید به دنبال عذر و بهانه باشیم، چراکه یوونتوس هستیم و در هر بازی باید برای پیروزی به میدان برویم، اما بازی کردن با این شرایط سخت است. دو بازی دیگر باقی مانده و برای پیروزی باید متحد شویم. کم کردن ۱۰ امتیاز بسیار عجیب بود، آن‌هم چند دقیقه قبل از آنکه تیم به میدان برود. روی نخستین و دومین فرصت دروازه ما باز شد و دیگر جبران و بازگشت به بازی سخت شد. در چنین شرایطی تنها باید سکوت کرد و این شکست را پذیرفت. ما قبل از بازی ۶۹ امتیاز داشتیم و در رده دوم بودیم، اما اکنون در رده هفتم هستیم. نمی‌توانم از بازیکنان انتقاد کنم، چراکه بازی کردن در چنین شرایطی آسان نیست. روز‌های پیش‌رو آسان نخواهند بود، از آن جهت که از لیگ اروپا حذف و اکنون هم با کسر ۱۰ امتیاز مواجه شده‌ایم. در فوتبال بخش انگیزشی و روانی بسیار مهم است. هر بار که ما سرمان را بلند می‌کنیم ما را به زیر می‌کشند. دست کشیدن از یوونتوس در این شرایط بزدلی است. ناامید شده‌ام، اما نمی‌توانم تیمم را سرزنش کنم. می‌خواهم یک چیز بگویم و آن اینکه یوونتوس با تلاش خود به رده دوم رسید.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار