کد خبر: 1158702
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که سران تل آویو و ریاض برای برقرار پرواز‌های مستقیم بین فلسطین اشغالی و جده با هم گفتگو کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته تماس تلفنی را برای مذاکره با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی داشتند.

طبق این گزارش، این تماس‌های تلفنی به عنوان بخشی از مذاکرات "بسیار پیچیده" برای برقراری پرواز‌های مستقیم بین فلسطین اشغالی و جده برای مراسم حج امسال در ماه آینده، بوده است.

بر اساس این گزارش، بن سلمان از بحرین با وساطت عبدالطیف الزیانی وزیر خارجه این کشور تماس تلفنی را بر قرار کرد، هرچند تل آویو ترجیح داده این امر با وساطت آمریکا انجام گیرد.

این گزارش می‌افزاید که اسرائیل از جانب دولت جو بایدن تحت فشار است تا در ازای آن با دادن امتیازات مهم به فلسطینی‌ها موافقت کند.

این امتیاز‌ها شامل گرفتن قدرت از ارتش اسرائیل در کرانه باختری و اعطای آن به نیرو‌های تشکیلات خودگران فلسطین، و همچنین دادن اختیار امنیتی به این نیرو‌ها در مسجدالاقصی و کلیسای مقبره مقدس در شهر قدیمی قدس است.
پیشنهاداتی که از سوی این رسانه صهیونیستی پذیرفتن آن از سوی دولت راست افراطی تل آویو بسیار بعید است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار