کد خبر: 1158450
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
وزارت دفاع انگلیس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو با ادغام پهپاد‌های شناسایی دوربرد خود با حمله موشکی علیه اوکراین، به تغییر راهبردش پرداخته است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت دفاع انگلیس امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه حملات موشکی خود به اوکراین را با استفاده از پهپاد‌های تجسسی دوربرد خود انجام می‌دهد.

به گزارش رویترز، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع انگلیس در این باره آمده است که مسکو با ادغام پهپاد‌های شناسایی دوربرد خود با حمله موشکی علیه اوکراین، به تغییر راهبردش پرداخته است.

بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: این پهپاد‌ها شامل پهپاد‌های نسبتاً ارزان هستند و برد کافی برای پرواز بر فراز اهداف دارند. روسیه به احتمال زیاد این تاکتیک را در تلاش برای بهبود هدف گیری خود اتخاذ کرده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نیرو‌های مسلح این کشور در حملات خود یک سامانه پدافندی پاتریوت آمریکایی مستقر در شهر کی یف، پایتخت اوکراین را با موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) کینژال منهدم کردند.

شبکه سی ان ان هم تأیید کرد که ارتش روسیه بار دیگر شهر کی یف، پایتخت اوکراین را با حملات سنگین موشکی و پهپادی هدف قرار داده است.

وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد نظامی اوکراین نوشته بود: شهر کی‌یف بامداد امروز برای هشتمین بار در ماه جاری هدف حملات استثنایی و متراکمِ موشک‌های کروز، پهپاد‌ها و احتمالا موشک‌های بالستیک روسیه قرار گرفت.

به گفته این منبع نظامی اوکراینی حمله امروز ارتش روسیه از نظر حجم آتش استثنایی بود؛ با شلیک حداکثر موشک در کوتاهترین زمان.

ارتش روسیه در ماه‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهر‌های مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار