کد خبر: 1155548
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
در آخرین نظر سنجی انجام گرفته در رژیم صهیونیستی ۷۴ درصد از صهیونیست‌ها از عملکرد کابینه نتانیاهو ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از سایت عبری زبان تسنیم، در نظر سنجی انجام گرفته توسط شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی کان انجام گرفته بیانگر سرخوردگی و ناامیدی جامعه صهیونیست از کابینه فعلی رژیم‌شان است به نحوی که ۷۴ درصد از صهیونیست‌ها اعلام کردند عمکرد کابینه نتانیاهو اصلا خوب نیست.

این رسانه عبری زبان در ادامه گزارش خود تاکید می‌کند، آنالیز نظرات گرفته شده نشان می‌دهد، ۵۰ درصد از کسانی که به احزاب شرکت کننده در ائتلاف حاکم رای داده بودند، اعلام کردند که عملکرد کابینه اصلا خوب نیست.

در این بین ۶۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی بدترین عملکرد او را بد توصیف کردند، این در حالی است که فقط ۲۶ درصد از آن‌ها از عملکرد نتانیاهو حمایت کردند.

بالاترین ناخرسندی از عملکرد ایتمار بن گویر به ثبت رسیده و نتایج نظر سنجی نشان داد ۷۲ درصد از صهیونیست‌ها عملکرد وی را غیر قابل قبول دانستند، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم با ۶۲ درصد مخالفت، رده بعدی قرار دارد.

در این بین روزنامه هاارتص هم هشدار داد بحرانی بدتر از بحران تغییرات قضائی انتظار اسرائیل می‌کشد.

براساس گزارشی که این رسانه عبری زبان منتشر کرده، در حالی که کابینه بنیامین نتانیاهو هنوز در بحران کاهش اختیارات دادگاه عالی دست و پا می‌زند و باعث شده است تا صد‌ها هزار نفر در اعتراض به آن در خیابان‌ها حضور پیدا کنند، مسئله بازنگری در تعریف هویت یهودی در حال تبدیل شدن به بحران جدیدی در جامعه (اصولا غیر ناهمگون، متخاصم و متضاد) مهاجران اسرائیلی ساکن (فلسطین اشغالی) است.

این رسانه پر مخاطب عبری زبان رژیم صهیونیستی، در توضیح این امر گفت: کابینه دینی افراطی تحت رهبری نتانیاهو به دنبال تشدید قوانین مهاجرت است، به نحوی که دیگر یهودیان روسی زبان قادر به مهاجرت (به فلسطین اشغالی) نخواهند بود.

در میان پیشنهادات موجود در تغییر این قانون لغو تعدیل سال ۱۹۷۰ مهاجرت است که هر فردی که دارای یک جد یهودی باشد، یهودی محسوب شده و می‌تواند تابعیت (رژیم صهیونیستی) را کسب کند، تبصره‌ای که اکثر مهاجران از جمهوری‌های استقلال یافته از اتحاد جماهیر وشوروی سابق از آن برای انجام این مهم بهره بردند.

هاارتص اعتراف کرد، مهاجرت‌ها (به فلسطین اشغالی) تقابل و تنش زیادی را به وجود آورده و حتی باعث شد تا خاخام یتسحاق یوسف خاخام ارشد سفاردی‌ها هم سال ۲۰۲۰ اعلام کند، ده‌ها هزار نفر از کسانی که از اتحاد جماهیر شوروی سابق مهاجرت کرده‌اند اصلا یهودی نبوده و حتی برخی از آن‌ها کمونیست و دشمن دین و دینداری هستند و به همین دلیل به احزابی در انتخابات رای می‌دهند که سکولار بوده و علیه حریدی‌ها فعالیت می‌کنند.

کارشناسان به هاارتص خبر دادند این تغییرات می‌تواند عواقب وخیمی را در جامعه صهیونیستی به وجود آورده و ۴۰۰ هزار مهاجر روسی تبار را علیه این قانون بشوراند، زیرا عملا آن‌ها از این پس افرادی بیگانه با این ساختار محسوب خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار