کد خبر: 1154722
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

یک روز پس از آنکه پیکر مطهر «شهید غیرت» حمیدرضا الداغی با حضور باشکوه مردم مشهد از مهدیه این شهر تا حرم مطهری رضوی تشییع شد، مردم دیار سربداران، دیروز این جوان پاکباخته را در زادگاهش در آغوش گرفتند و تا گلزار شهدای سبزوار بدرقه کردند.
به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر این آمر به معروف با شرکت گسترده اقشار مختلف مردم و با حضور شماری از مسئولان کشوری، استانی و شهرستان و نیز روحانیان، نیرو‌های نظامی و انتظامی، خانواده معظم شاهد و ایثارگران از مقابل مسجد تاریخی جامع سبزوار تا گلزار شهدای این شهر برگزار شد. تشییع‌کنندگان پیکر این شهید با سردادن شعار‌های «لبیک یا حسین (ع)، لبیک یا زینب (س)، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند، الله اکبر، صل علی محمد، شهید غیرت آمد» و «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» بر تداوم راه شهید تأکید کردند. همچنین جمع زیادی از دوستداران و ارادتمندان این شهید که دلباخته حرکت غیرتمندانه و ارزشی وی شده اند، از شهر‌های مختلف استان خراسان رضوی و دیگر استان‌ها برای تشییع پیکر وی در سبزوار حضور یافته بودند. علاوه بر مردم شهرستان سبزوار، شماری از اهالی شهرستان‌های همجوار و مناطق روستایی نیز در این مراسم معنوی حضور داشتند. پیکر مطهر این شهید سرافراز پس از تشییع در جوار یاران شهیدش در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
شهید حمیدرضا الداغی، جمعه شب، هنگامی که دو شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای دو دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آن‌ها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید. شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت. از آن شهید یک فرزند دختر به یادگار مانده است.
شهید حمیدرضا الداغی عضو بسیج نبود؛ مأمور انتظامی نبود، اما غیرتمندانه در دفاع از مظلوم به دل حادثه رفت، «برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون» تا ناموس زن ایرانی محترم بماند و کسی به او تعرض نکند و مگر بسیجی و مأمور انتظامی مأموریتی جز این دارد؟ روحش شاد و یادش گرامی باد.
سلامی: مشعل دفاع از ناموس در جامعه ایرانی روشن است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت شهید غیرت حمید رضا الداغی تأکید کرد: شکوه غیرت و مشعل غیرتمندی در دفاع از ناموس در جامعه ایرانی پرفروغ‌تر از همیشه روشن است.
به گزارش سپاه نیوز، در پیام سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی آمده است: شهادت مظلومانه، شجاعانه و غیرتمندانه «حمیدرضا الداغی» جوان خوش غیرت دیار خراسان و سبزوار قهرمان در دفاع از حریم عفاف و ناموس را به خانواده معظم ایشان و آحاد مردم فهیم و غیور ایران به ویژه استان خراسان رضوی تبریک و تسلیت می‌گویم. این ماجرای عبرت انگیز و معنادار نشان داد که شکوه غیرت و مشعل غیرتمندی در دفاع از نوامیس در جامعه ایرانی پر فروغ‌تر از همیشه روشن است و به مدد هوشمندی و هوشیاری ملت به ویژه نسل جوان و غیور مومن و مسئولیت‌شناس ایران، تلاش‌های شیطانی و فریبکارانه دشمن در ترویج «منکر» و تخریب «معروف» به ثمر نخواهد نشست و در معادله‌ای معکوس تقویت خروش ملی در صیانت از حق امنیت اجتماعی و هنجار‌های فرهنگی و اخلاقی در جای‌جای سرزمین را رقم خواهد زد. جهاد قهرمانانه و شهادت افتخارآمیز «شهید غیرت» حمید رضای عزیز را می‌ستایم و بر ملت ایران و جوانان پهلوان این سرزمین که یکپارچه و مصمم پرچم «معروف» و «دفاع از ناموس» را در میهن اسلامی و در این ماجرا به اهتزاز درآوردند، درود می‌فرستم.
اقدام همسرم جز غیرت و جوانمردی نبود
همسر شهید الداغی، روز گذشته در ویدئوی کوتاهی با بیان اینکه «من به همسرم افتخار می‌کنم و نمی‌دانم از خدا چطور تشکر کنم که این عزت را به همسرم داد و این افتخار را شامل حال ما کرد.» اقدام همسرش را آخر مردانگی و غیرت در دفاع از مظلوم توصیف کرد و گفت: به عنوان همسر او اجازه نخواهد داد نام دیگری جز غیرت و جوانمردی بر رفتار همسرش گذاشته شود. او با طرح این پرسش که مگر امر به معروف و نهی از منکر چیزی غیر از این است، اضافه کرد: «اگر معنی جهاد، شهادت و امر به معروف واقعی وجود داشته باشد، همین است. اجازه نمی‌دهم خونش پایمال شود، اجازه نمی‌دهم به غیر از غیرت و جوانمردی اسم دیگری برای خونی که ریخته شد گذاشته شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار