کد خبر: 1154644
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
رئیس نمایندگی سازمان ملل متحد در سودان گفت: موضوع گفتگو‌هایی که قرار است میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان برگزار شود، سیاسی نیست و فنی است و باب گفتگو‌ها برای آتش بس باز شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، فولکر پرتز روز سه شنبه در گفتگو با شبکه سعودی العربیه افزود: اکنون از مذاکرات سیاسی میان دو طرف سخن نمی‌گوییم بلکه موضوع گفتگو‌ها فنی و برای برقراری آتش بس دائم است.

وی اضافه کرد: دو طرف درگیری ابتدا بر پیروزی نظامی حساب می‌کردند که با گذشت زمان به این نتیجه رسیدند که این پیروزی غیرممکن است به این ترتیب باب گفتگو‌ها برای آتش بس بازشد.

پرتز با بیان اینکه دو طرف با آغاز مذاکرات موافقت کرده اند گفت: سران برخی از کشور‌های آفریقایی آمادگی خود را برای سفر به خارطوم و دیدار و گفتگو با طرف‌های درگیری اعلام کرده اند.

«فولکر پرتز» روز دوشنبه از موافقت طرفین درگیری با ارسال نماینده برای انجام مذاکره خبر داده بود.

پرتز در گفتگو با آسوشیتدپرس تصریح کرد: این مذاکرات ابتدا بر برقراری آتش بس پایدار تحت نظر ناظران داخلی و بین المللی متمرکز خواهد بود.

وی گفت: مسائل تدارکاتی و مقدمات این گفتگو‌ها همچنان در حال بررسی است.

رئیس نمایندگی سازمان ملل متحد در سودان بیان کرد: چالش‌های بزرگی در مسیر وادار کردن دو طرف به پایبندی به آتش بس وجود دارد و اکنون مهم برقراری ارتباط با دو طرف درگیری به منظور تشویق آن‌ها به رعایت آتش بس است.

پرتز افزود: یکی از احتمال ها، ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر آتش بس با مشارکت ناظران سودانی و خارجی است که باید درباره آن نیز گفتگو کرد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیرو‌های ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفتگو‌ها تاکنون ثمری نداشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار