کد خبر: 1154515
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
کارزار خوشامد گرم (Warm Welcome) در انگلیس اعلام کرد در زمستان گذشته، بیش از نیم میلیون نفر به هزاران گرمخانه در این کشور مراجعه کردند تا از سرمای هوا در امان بمانند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا و سیما، کارزار خوشامد گرم (Warm Welcome) در انگلیس اعلام کرد در زمستان گذشته، بیش از نیم میلیون نفر به هزاران گرمخانه در این کشور مراجعه کردند تا از سرمای هوا در امان بمانند.

بحران گرانی هزینه‌های زندگی، از جمله بالا رفتن بی سابقه هزینه مصرف انرژی موجب شده است تا قشر‌های نیازمند در انگلیس، برای گرم شدن به گرمخانه‌هایی که سازمان‌های خیریه فراهم کرده اند، هجوم ببرند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده رسانه‌ها در انگلیس از فصل پاییز پارسال، شماری از سازمان‌های خیریه، مراکز دینی و تعدادی از کتابخانه‌های عمومی در انگلیس، اتاق‌هایی را گرم کردند تا فقیران بتوانند در طول روز، از سرمای هوا نجات یابند، یک وعده غذای گرم بخورند و یک فنجان چای یا قهوه رایگان بنوشند.

کارزار خوشامد گرم اعلام کرد در زمستان گذشته، شمار این گرمخانه‌ها به ۴ هزار و ۲۰۰ مورد رسید که اگرچه اندکی از مشکلات فقیران را کم کرد، نتوانست مشکلات این نیازمندان را کاملا برطرف سازد.

براساس نظرسنجی کارزار خوشامد گرم، اغلب افرادی که در زمستان پارسال از گرمخانه‌ها در انگلیس استفاده کردند می‌گویند، علاوه بر پس انداز هزینه گرم شدن، استفاده از اینترنت و یک وعده غذا، کودکانشان هم در این محیط‌های گرم به بازی پرداختند.

این کارزار اعلام کرده است گرمخانه‌ها همچنین با بیرون آوردن افراد فقیر از تنهایی، به اجتماعی شدن آنان هم کمک کردند.

نشریه گاردین پیش‌تر نوشت: حدود ۵۵۰ هزار نفر پارسال از گرمخانه‌ها درانگلیس استفاده کردند، اما در یک بررسی دیگر، شمار این افراد تا ۲.۵ میلیون نفر تخمین زده شد.

حزب کارگر انگلیس هم در ماه دسامبر پارسال اعلام کرد حدود ۱۳ هزار گرمخانه در این کشور برپا شده است. گاردین نوشت به علت نیاز فقیران، دو سوم از گرمخانه‌های انگلیس قرار است در طول سال، باز باقی بمانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار