کد خبر: 1152392
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
پس از اینکه سفیر آمریکا در یمن وارد شهر المکلا در شرق یمن شد، یک خودروی بمب‌گذاری شده در این شهر منفجر شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، منابع محلی حاضر در المکلا واقع در استان حضرموت (شرق یمن) بعد از ظهر امروز پنجشنبه از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در این شهر خبر دادند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» به نقل از این منابع گزارش داد، این خودرو همزمان با ورود استیفن فاگین سفیر آمریکا در یمن به المکلا، منفجر شده است.

منابع محلی گفتند که این خودرو در مقابل مسجد «العمودی» واقع در منطقه الشرج شهر المکلا منفجر شده است، ولی هیچ تلفاتی در پی نداشته است. هنوز مشخص نیست چه گروهی در پس این انفجار قرار داشته است.

این در حالی است که فاگین، ماه گذشته با «طارق عفاش» عضو گروه موسوم به «شورای ریاستی یمن» (تشکیلات وابسته به ریاض) دیدار کرد. این دیدار سؤالات زیادی را در میان محافل رسانه‌ای یمنی و سعودی موجب شد؛ زیرا طرفین برای شکست حل و فصل سیاسی بحران یمن گفتگو کرده بودند.

همچنین این دیدار در سایه کاهش همگرایی در روابط ریاض و واشنگتن و توافق عربستان سعودی با ایران و نزدیک شدن سعودی‌ها به روسیه و چین رخ داده است. به گفته منابع یمنی، سفیر آمریکا در این دیدار، به عفاش برای تمرد علیه ائتلاف سعودی و شورای ریاستی چراغ سبز نشان داد و متعهد شد که آمریکا از او حمایت خواهد کرد.

همچنین پس از این دیدار، شبه‌نظامیان وابسته به عفاش در مناطق جنوب غربی یمن و مشرف به دریای سرخ مستقر شدند.

پیش از این هم، شبکه خبری المیادین در گزارشی خبر داد که عربستان، شورای ریاستی یمن را از تصمیم خود برای پایان دادن به جنگ و بستن دائمی پرونده یمن مطلع کرده است. المیادین ضمن تاکید بر غیرعلنی بودن این گفت‌وگوها، گزارش داد: «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان در جلسه دیروز خود با رئیس و اعضای شورای ریاستی، راه‌حل ریاض برای پایان بحران را برای آن‌ها تشریح کرد».

دور روز بعد از انتشار این گزارش شبکه المیادین، هیأت‌های سعودی و عمانی وارد یمن شدند و با «مهدی محمد المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در کاخ ریاست جمهوری در صنعا دیدار کردند. المشاط در این دیدار از میانجی‌گری عمان و ایفای نقش مثبت آن در نزدیک کردن دیدگاه‌ها و تلاش‌های مربوط به تحقق صلح در یمن قدردانی کرده بود.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم تأکید کرد که آمریکا، انگلیس و اسرائیل از هر گونه همگرایی در منطقه و نزدیکی ریاض و صنعا خشمگین هستند و به همین دلیل نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند تا از مصالحه در منطقه جلوگیری کنند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار