کد خبر: 1152249
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
خواکین سانچز، کاپیتان ۴۱ ساله بتیس، اعلام کرد بعد از دو دهه حضور در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا در پایان فصل جاری بازنشسته خواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، خواکین سانچز، کاپیتان رئال بتیس، که بین هواداران این تیم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و از او به عنوان کاپیتان ابدی یاد می‌شود، امروز با انتشار ویدیویی احساسی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد در پایان فصل جاری بازنشسته شده و با فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی خواهد کرد.

خواکین به مدت بیش از دو دهه در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا حضور داشت و رکورد‌های زیادی را در باشگاه بتیس و در فوتبال باشگاهی اسپانیا شکست. تنها رکوردی که خواکین هنوز به آن دست پیدا نکرده رکورد بیشترین بازی در تاریخ لالیگا است که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او تا پایان فصل جاری به این رکورد هم دست پیدا خواهد کرد. کاپیتان بتیس اعلام کرد قراردادش که در روز ۳۰ ژوئن امسال به پایان می‌رسد را تمدید نخواهد کرد و این در حالی است که باشگاه به او اعلام کرده بود تصمیم نهایی را به خودش واگذار کرده است. به این ترتیب ۹ هفته باقی‌مانده از فصل لالیگا آخرین هفته‌های فوتبالی کاپیتان ابدی بتیس خواهد بود.

بیش از دو دهه فعالیت به عنوان فوتبالیست حرفه‌ای خواکین اولین بار در سپتامبر ۲۰۰۰ پیراهن تیم اول باشگاه بتیس را به تن کرد. او تا امروز بیش از ۹۰۰ بازی رسمی با این پیراهن انجام داده است. او علاو بر بتیس سابقه بازی در والنسیا، مالاگا و فیورنتینا را دارد.

خواکین سانچز ۵۱ بازی ملی هم در کارنامه دارد. از جمله افتخارات او می‌توان به قهرمانی در کوپا دل‌ری اشاره کرد که در سال ۲۰۰۸ با والنسیا به دست آمد. او با بتیس هم دو بار فاتح کوپا دل‌ری شده است: یک بار در سال ۲۰۰۵ و یک بار در سال گذشته. خواکین که به زودی ۴۲ ساله می‌شود مدتی است در کنار فوتبال بازی کردن فعالیت در تلویزیون‌ها را هم آغاز کرده است. او در یک شبکه تلویزیونی برنامه خود را دارد و تهیه‌کنندگی یک مستند پربیننده فوتبالی را هم آغاز کرده است. خواکین برای بتیس به عنوان مدیر رسانه‌ای غیررسمی فعالیت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار