کد خبر: 1151774
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
نشست فعالان اقتصادی دیجیتال با آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور از دقایقی پیش در نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، در ابتدای این دیدار که عصر دوشنبه - ۲۸ فروردین - و در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، قرار است فعالان حوزه کسب و کار دیجیتال به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود بپردازند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمیو فناوری رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این نشست همراهی می‌کنند.

روز گذشته نیز رییس جمهور در نشست صمیمی با جمعی از دانش آموزان و نوجوانان شرکت کرد.

از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون آیت الله رئیسی سلسله نشست‌هایی را با جمعی از اصناف و بازاریان، دانشجویان، دانش آموزان، خیرین و مسئولان موسسات خیریه، نمایندگان مجلس، جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر و همچنین جمعی از استادان دانشگاه، برگزار کرده و یک شب نیز میزبان جمعی از ایتام بوده است.

فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال در دیدار با رییس جمهور چه گفتند؟

علی رسولی زاده، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت در این نشست با اشاره به ضرورت حرکت به سمت هوش مصنوعی و ایجاد زنجیره ارزش برای آن گفت: اکنون تقاضا برای خدمات هوش مصنوعی در کشور‌های توسعه یافته و قدرت‌های اقتصادی به شدت در حال افزایش است و رقابتی تنگاتنگ بین کشور‌ها ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه سرعت این انقلاب بی سابقه و تاثیر آن روی هر کشوری متفاوت است، گفت: به اعتقاد صاحب نظران هوش مصنوعی که از آن به قدرت آینده یاد می‌کنند، بر این باورند که هوش مصنوعی انقلاب صنعتی جدیدی را رقم می‌زند و در فرایند توسعه اقتصادی باعث انتقال کشور‌ها از صنعتی به صنعتی خواهد شد.

رسولی زاده با یادآوری اینکه طبق فرموده رهبر انقلاب ایران باید جزو ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه هوش همسایه قرار بگیرد، افزود: فناوری هوش مصنوعی در حال حاضر در کشور در حال رشد و توسعه است و اگرچه از ابتدای حیات آن زمان زیادی نگذشته است، اما در همین مدت زمان محدود نیز توانسته قدم‌های درخشانی در مسیر تحول در اقتصاد دیجیتال بردارد.

وی تاکید کرد: ما ناگزیر هستیم از هوش مصنوعی در راستای پیشرفت کشور استفاده کنیم و برای این وضعیت کشور به چند تغییر در حوزه حکمرانی یا به عبارتی نوآوری در حوزه حکمرانی نیاز تکمیل زنجیره تولید دانش به کاربردی سازی آن نیازمندیم.

رسولی زاده با یادآوری اینکه ایران در زمینه بهره برداری از هوش مصنوعی عقب‌تر از میزان توانمندی‌های علمی کشور در این حوزه است، گفت: بهتر است نگاه ما از توسعه علمی به توسعه پروژه تغییر کند.

این فعال حوزه دیجیتال سه پیشنهاد مطرح کرد؛ نخست تدوین زیست بوم هوش مصنوعی به شکل تنظیم مقررات الزام آور و مستحکم؛ کمک به شکل گیری تیم‌های بزرگ هوش مصنوعی و سوم حمایت مالی دولت از بخش خصوصی برای ایجاد زنجیره ارزش پایدار هوش مصنوعی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار