کد خبر: 1151699
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰
مسئول گروه جهادی «گفتمان ناب تهران»  در گفتگو با «جوان»:
تعطیلات نوروزی فرصت خوبی بود تا گروه‌های جهادی به مناطق محروم بروند و با توجه به کمبود‌ها و نیاز‌ها به ارائه خدمت بپردازند. بر همین اساس هفتمین اردوی جهادی گفتمان ناب از سوم تا ۱۲ فروردین ماه۱۴۰۲ با عنوان «سفر به مرکز دنیا» در روستای اوت پاشای مشگین شهر واقع در استان اردبیل برگزار شد. در کنار تمام برنامه‌های فرهنگی و عمرانی و بهداشتی، ایجاد شبکه آبرسانی برای این روستای محروم به صورت ویژه در دستور کار بود که توانست کمک شایانی به رفع گرفتاری‌ها و مشکلات ساکنان این منطقه بکند. برای اطلاع بیشتر از اقدامات گروه جهادی گفتمان ناب تهران سراغ سجاد مردانه، مسئول این گروه رفتیم تا گفت‌وگویی با ایشان داشته باشیم. 
 
 
 
از برنامه‌های شروع سال و عید نوروز بگویید. 
گروه جهادی گفتمان ناب تهران در ایام تعطیلات عید نوروز و همزمان با ماه مبارک رمضان در روستای کم‌برخوردار اوت پاشای شهرستان مشگین‌شهر به خدمات‌رسانی پرداخت. این گروه جهادی تعطیلات شروع سال را فرصت ویژه‌ای برای خودسازی و سازندگی جهادگران جوان قلمداد و شرایطی را مهیا کرد که این قشر از جامعه بتواند روز‌های به یاد ماندنی و خاطره‌انگیزی رقم بزند. 
این گروه جهادی در چه زمینه‌هایی به خدمات‌رسانی می‌پردازد؟
گروه جهادی «گفتمان ناب» به یاد شهید سیدروح‌الله عجمیان اردو‌های جهادی خدمت‌رسانی خود را برگزار می‌کند. این گروه متشکل از جوانان جهادگر و فعال در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی است که از سال‌های قبل مناطق محروم را برای فعالیت‌های خود انتخاب کرده است. 
در آخرین‌اردوی‌تان چه برنامه‌هایی در دستور کارتان بود؟
فعالیت‌های درنظرگرفته‌شده برای اردوی جهادی فروردین ماه در چهار سرفصل کلی عمرانی، فرهنگی و آموزشی، تکریم ایتام و بهداشتی و درمانی تعریف شده بود. اجرای جُنگ شادی و تئاتر، برگزاری کلاس‌های رفع اشکال درسی، جلسات مشاوره خانواده، آموزش قرآن با تأکید روی مفاهیم خاص به منظور فرهنگ‌سازی اسلامی- قرآنی، مسابقات فرهنگی- ورزشی و برگزاری برنامه‌های نورافشانی گوشه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی بود که در کنار آن‌ها برنامه‌های معنوی ماه مبارک رمضان نیز به اجرا درآمد. 
مهم‌ترین کار در این اردو چه بود؟
پروژه اصلی و محوری این اردو ایجاد شبکه آبرسانی داخلی روستای کم‌برخوردار اوت‌پاشا بود که سال‌ها از مشکل کمبود آب رنج می‌برد و مردم در مضیقه بودند. با هدف شروع و پایان این پروژه به این روستا رفتیم، ضمن اینکه توجه به مدارس در اردو‌های جهادی از نکات مهم و حائز اهمیت است و بازسازی و زیباسازی مدرسه این روستا نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی این گروه جهادی بود. 
آیا به غیر از جهادگران حاضر در گروه، جوانان و افراد دیگر هم می‌توانند در اردو‌های شما حاضر شوند؟
بله. ما همیشه قبل از انجام اردو‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم که این بار به کجا خواهیم رفت و چه برنامه‌هایی داریم. در این اردو هم با توجه به تقارنش با ماه مبارک رمضان این ایام را فرصت خوبی دیدیم تا جوانان علاقه‌مند و مستعد، بتوانند از حضور در این حرکت الهی بهره‌مند شوند، بنابراین فراخوان دادیم و از علاقه‌مندان به شرکت در اردوی جهادی نوروز۱۴۰۲ در تخصص‌های عمرانی، فرهنگی، پزشکی و آموزشی دعوت به عمل آوردیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار