کد خبر: 1151595
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که سال دوازدهم هستند باید در آزمون خردادماه سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند، اگر درسی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره‌اش صفر محسوب و با نمره داوطلب جمع می‌شود و تراز منهای ۲۰۰۰ را برای داوطلب به همراه دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جزئیات برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، گفت: همانطور که می‌دانید آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت برگزار می‌شود که نوبت اول در دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شده و نوبت دوم نیز تیرماه امسال برگزار می‌شود و داوطلبان در هر نوبت این شانس را دارند که نمره‌هایشان تا دو سال اعتبار دارد و بالاترین نمره کل برای پذیرش ملاک است، بنابراین داوطلبان می‌توانند از نمرات این دو نوبت برای پذیرش در سال آینده نیز استفاده کنند.

وی افزود: هر داوطلب در هر نوبت دارای یک نمره کل است که این نمرات مستقل از نوبت بعدی است، این نمره کل بر اساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی با تاثیر ۴۰ درصدی لحاظ می‌شود که داوطلب براساس آن انتخاب رشته خود را انجام می‌دهد.

پورعباس با اشاره به تغییرات تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال اظهار داشت: در سال گذشته تاثیر سوابق تحصیلی با اثر مثبت لحاظ می‌شد یعنی اگر با تاثیر سوابق تحصیلی، نمره فرد پایین می آمد این تاثیر در نمره اعمال نمی‌شد اما امسال تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی قطعی است.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که سال دوازدهم هستند باید در آزمون خردادماه سوابق تحصیلی خود را ایجاد کنند، اگر درسی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره‌اش صفر محسوب و با نمره داوطلب جمع می شود و تراز منهای ۲۰۰۰ را برای داوطلب به همراه دارد بنابراین کسی که سابقه تحصیلی ندارد یا می خواهد آن را تقویت کند باید حتما در آزمون خردادماه شرکت کنند.

به گزارش فارس، نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود و برخلاف هر سال که یک روز از کنکور در روز جمعه بود امسال به دلیل تداخل با عید سعید غدیر، کنکور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار