کد خبر: 1151354
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
یک منبع در سازمان ملل گفت که شورای امنیت روز دوشنبه جلسه‌ای پشت درهای بسته برای بررسی وضعیت درگیری بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان برگزار می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بعد از ابراز نگرانی کشورهای مختلف درباره جنگ داخلی در سودان، شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت درگیری‌ها در این کشور تشکیل جلسه اضطراری می‌دهد.

شبکه «ریانووستی» به نقل از یک منبع در سازمان ملل گزارش داد که شورای امنیت روز دوشنبه جلسه‌ای پشت درهای بسته برای بررسی وضعیت درگیری بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان برگزار می‌کند.

این دیپلمات سازمان ملل به ریانووستی گفت که موضوع درگیری‌ها در سودان طی جلسه‌ای که به درخواست انگلیس برگزار می‌شود، در چهارچوب بخش «متفرقه» در شورای امنیت به بحث گذاشته خواهد شد.

از سوی دیگر، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد: «از همه تلاش‌ها برای یافتن راهکاری جهت حمایت از گفتگو و میانجی‌گری در سودان استقبال می‌کنیم. اتحادیه اروپا آماده حمایت از چنین تلاش‌هایی است».

پیش از این نیز همزمان با محکومیت درگیری‌ها در سودان توسط کشورهای کانادا، انگلیس و اتحادیه آفریقا، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت خواسته بود که اقدام فوری در این زمینه انجام دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار