کد خبر: 1151266
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات و ناآرامی‌های جدید سودان گفت: جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، ناصر کنعانی روز شنبه همچنین افزود: امیدواریم برادران سودانی در آخرین روز‌های ماه مبارک رمضان، ضمن خویشتنداری و توسل به گفتگو، به اختلافات داخلی پایان داده و از شرایط نگران کننده کنونی با گفتگو و آرامش عبور کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که بدون شک تنها راه حل گذار از بحران به وجود آمده، گفتگو‌های سودانی- سودانی و اجماع داخلی روی یک ابتکار ملی است.

خارطوم و برخی دیگری از مناطق سودان از صبح امروز شاهد درگیری میان ارتش این کشور و نیرو‌های واکنش سریع است که علت این درگیری، کندی پیشرفت در فرآیند‌های مربوط به انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان عنوان شده است.

در پی درگیری‌های مسلحانه بین بین نیرو‌های «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و «محمد حمدان دغلو» ملقب به «حمیدتی» معاون البرهان و فرمانده نیرو‌های واکنش سریع، عصر شنبه چند تانک در خارطوم پایتخت این کشور مستقر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار