کد خبر: 1150260
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
یک رسانه هندی در گزارشی به بررسی و تشریح اهداف سفر ۴ روزه معاون وزیر خارجه اوکراین به دهلی نو پرداخت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، روزنامه هیندو تایمز امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که «امینه جپارووا» معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین در سفر خود به هند از این کشور درخواست خواهد کرد تا به کی یف کمک بشردوستانه کرده و تجهیزات لازم برای بازسازی زیرساخت‌های انرژی آسیب دیده کشورش را در اختیار بگذارد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه هند، این مقام وزارت خارجه اوکراین امروز یکشنبه قرار است در سفری ۴ روزه وارد هند شود.

وی در این سفر در خصوص وضعیت اوکراین و مسائل جهانی با مقامات هندی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورو نیوز، هند که امسال ریاست گروه ۲۰ (۲۰ قدرت برتر اقتصادی دنیا) را بر عهده دارد، نه تنها از مقصر دانستن روسیه در ارتباط با عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین خودداری کرده است، بلکه ضمن افزایش میزان خرید نفت از مسکو به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای حل و فصل درگیری میان روسیه و اوکراین است.

روزنامه هیند تایمز در گزارش خود در این باره نوشت: اوکراین از هند از جمله در زمینه‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات انرژی در جهت بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده خود درخواست کمک بشردوستانه بیشتری خواهد کرد.

دیدار امینه جپارووا از هند، نخستین سفر یکی از مقامات کی یف به این کشور از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین به شمار می‌رود.

به گزارش روزنامه هیندو تایمز، این دیدار می‌تواند به منزله درخواست اوکراین از هند برای ارسال «پیامی نیرومند برای صلح» به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باشد. پوتین قرار است در ماه جولای سال جاری میلادی برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگ‌های به هند سفر کند. وی همچنین در ماه سپتامبر برای شرکت در اجلاس گروه- ۲۰ مجددا عازم هند خواهد بود.

به گزارش این روزنامه، جپارووا در سفر خود قرار است فرمول ۱۰ ماده‌ای صلح ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را به مقامات هندی ارائه کند و از آن‌ها بخواهد تا در ایجاد اجماعی بین المللی به نفع اوکراین با این کشور هم پیمان شوند. اوکراین بسیار مشتاق است تا برای شرکت در اجلاس گروه- ۲۰ دعوت شده و با این کار فرصتی برای زلنسکی به منظور سخنرانی در این اجلاس فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار