کد خبر: 1150107
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
معاون اول وزیر خارجه اوکراین برای سفر چهار روزه و دیدار با مقام‌های ارشد هند به دهلی نو می‌رود تا حمایت این کشور را برای همراهی با فشارهای غرب علیه روسیه جلب کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «امینه ژاپارووا» معاون اول وزیر خارجه اوکراین اولین سفر مقام‌های این کشور به هند از زمان آغاز جنگ اوکراین را با سفری چهار روزه انجام می‌دهد.

منابع رسانه‌ای در هند خبر دادند که قرار است مقام ارشد وزارت خارجه اوکراین برای دیدار با ارشد دهلی نو، امروز یکشنبه وارد این کشور شود.

بنا بر گزارش «تایمز هند»، امینه ژاپارووا معاون اول وزیر خارجه اوکراین اولین مقام اوکراینی است که از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراینبه هند سفر می‌کند.

این رسانه هند از برنامه ژاپارووا برای دیدار با مقام‌های ارشد هندی خبر داد و نوشت، انتظار می‌رود که دو طرف در مورد روابط دوجانبه، وضعیت فعلی اوکراین و مسائل جهانی مورد علاقه طرفین گفت‌و‌گو کنند.

سفر امینه ژاپارووا به دهلی نو در شرایطی انجام می‌شود که متحدان غربی اوکراین از زمان آغاز جنگ، در تلاش برای همراه کردن هند با تحریم‌ها علیه روسیه بوده‌اند و تحلیلگران اعتقاد دارند که معاون اول وزیر خارجه اوکراین هم همین هدف را دنبال می‌کند.

به رغم فشارهای آمریکا و متحدان به هند، روابط خوب و مراودات تجاری دهلی نو با مسکو ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار