کد خبر: 1149964
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
رهبر مخالفان تل‌آویو ضمن حمایت از تداوم تظاهرات علیه «بنیامین نتانیاهو»، تاکید کرد که او در ۱۰۰ روز گذشته باعث ویرانی داخلی شده و تل‌آویو را به سوی فروپاشی کشانده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، هم‌زمان با اعلام تداوم تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی علیه طرح اصلاحات قضایی «بنیامین نتانیاهو» علی‌رغم تشدیدات امنیتی، رهبر مخالفان نیز از معترضان حمایت کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «یائیر لاپید» رهبر مخالفان درسرزمین‌های اشغالی، و «بنی گانتز»، وزیر سابق جنگ، پس از اظهارات «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی نتانیاهو که در آن مخالفان را به «تشویش» متهم کرد، انتقادات شدیدی را علیه او آغاز و تصریح کردند که او با اقدامات و مواضعش، «اسرائیل را وارد یک رویارویی نظامی با دشمن می‌کند».

لاپید خاطرنشان کرد: «بن‌گویر از مسئولیت طفره می‌رود و به دنبال این است که شکست‌های خود را به گردن دیگران بیندازد». گانتز هم از نتانیاهو خواست تا بن گویر را از سمت خود برکنار کند، زیرا سخنانش نشان دهنده «عقل از دست رفته» اوست!

رهبر مخالفان در ادامه انتقاداتش از کابینه نتانیاهو تصریح کرد: «در ۱۰۰روز گذشته، دولت باعث ویرانی داخلی بی‌سابقه‌ای شد؛ جامعه اسرائیل در حال فروپاشی است، این یعنی بزرگترین بحران ملی در تاریخ ما».

این در حالی است که سازمان دهندگان تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی علیه اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو امروز (شنبه، هشتم آوریل) اعلام کردند تشدیدات امنیتی مانع از برگزاری تظاهرات امروز نخواهد شد و طبق روال هر هفته به خیابان‌ها می‌آیند.

شبکه خبری صهیونیستی «آی‌۲۴»، در گزارشش از تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان نوشت: «سازمان دهندگان تظاهرات عبارت معروف دیوید بن گوریون، موسس اسرائیل را تکرار می‌کنند؛ که گفته بود ما با دیکتاتوری به گونه‌ای مبارزه خواهیم کرد که گویی وضعیت امنیتی ناپایدار اصلاً وجود ندارد».

در حالی انتقادات از نتانیاهو به خاطر عملکرد ویرانگرش در ۱۰۰ روز کابینه تل‌آویو افزایش یافته که او و متحدانش حالا نه تنها با معارضان داخلی، بلکه با تهدیدات نظامی خارجی هم مواجه شده‌اند. پس از حمله موشکی دو روز گذشته نظامیان رژیم اشغالگر به مناطقی از غزه و جنوب لبنان، تهدیدات امنیتی شهرک‌نشینان نیز افزایش یافته و شهرک‌های اشغالی شاهد عملیات‌های استشهادی متعددی بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار