کد خبر: 1141370
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴

رئیس پلیس فتای فراجا با اشاره به نزدیک‌شدن به ایام نوروز و افزایش تمایل مردم برای انجام سفر نسبت به کلاهبرداری احتمالی برخی سودجویان در پوشش سفر ارزان، آژانس‌های مسافرتی خیالی به مردم هشدار داد.
سردار وحید مجید گفت: یکی از مواردی که ممکن است افراد سودجو و فرصت‌طلب با سوء‌استفاده از آن بخواهند از مردم کلاهبرداری کنند، کلاهبرداری در پوشش آژانس‌های مسافرتی، سفر‌های ارزان خارجی و تور‌های مسافرتی است. کلاهبرداران سایبری در این موارد اقدام به انتشار آگهی‌هایی در پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی کرده و قیمت‌های بسیار ارزان‌تر از امروز یا خدمات و امکانات بسیار زیادی را برای سفر‌های خود معرفی می‌کنند. وی ادامه داد: این مجرمان از این طریق اقدام به جذب کاربران و آنان را به صفحات خود هدایت می‌کنند یا حتی از آنان می‌خواهند که به شکل تلفنی مبالغی را به شماره حسابشان واریز کنند. در این شرایط مردم حتماً باید یکسری نکات را مدنظر قرار دهند. اول اینکه حتماً بررسی کنند و مطمئن شوند که تور‌های مذکور مجوز لازم از وزارت میراث فرهنگی را دارند یا خیر؟ همچنین علاوه بر سایت از محل دفتر آن نیز مطمئن شوند، چراکه برخی ازسودجویان صرفاً با طراحی یک سایت اقدام به معرفی خود به عنوان آژانس مسافرتی می‌کنند. مجید افزود: سایت حتماً باید دارای ای- نماد معتبر باشد و علاوه بر آن لازم است مردم خودشان نیز نسبت به آن آژانس مسافرتی تحقیقات لازم را انجام دهند، مثلاً نامش را جست‌وجو یا نظرات دیگران را درباره آن مطالعه کنند.
رئیس پلیس فتای فراجا اظهار کرد: همچنین ممکن است این افراد، مردم را به سایت‌ها و درگاه‌های جعلی هدایت و از این طریق به اطلاعات حسابشان دسترسی پیدا و آن را خالی کنند. در همین راستا نیز تأکید می‌کنم که خرید بلیت هواپیما، ثبت‌نام تور و رزرو هتل حتماً باید از طریق شرکت‌های معتبر انجام شود، در غیر این‌صورت ممکن است که مورد سوء‌استفاده قرار بگیرند. کمترین حالت اینطور است که ممکن است این افراد با این تصور که بلیت هواپیما و بهای یک تور را پرداخت کرده‌اند، به فرودگاه بروند و در آنجا از بی‌اعتبار بودن بلیت خود با‌خبر شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار