کد خبر: 1123745
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امسال ۲۵۲ میلیارد تومان منابع برای طرح‌های اشتغالزایی استان اردبیل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، داود شایقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال، طرح‌های مهم صنعتی، کشاورزی و گردشگری در اولویت تکمیل قرار گرفته و با توجه به نیاز استان به توسعه، پیشرفت و محدودیت فصل کاری سعی بر جذب منابع و تکمیل طرح‌ها در کوتاه‌ترین زمان است.

وی ضرورت توزیع اعتبارات و منابع را یادآور شد و تصریح کرد: به رغم تحریم‌ها، محدودیت منابع و وجود تورم، برای تکمیل پروژه‌ها در چندین نوبت افزایش اعتبارات پیش‌بینی شده و سعی بر تقویت طرح‌های نیمه‌تمام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل جذب صد درصدی اعتبارات را در سال مالی ۱۴۰۰ یادآور شد و گفت: ۳۴۳ میلیارد تومان جذب منابع را علاوه بر یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر، به صورت نقدی به استان شاهد بودیم که برای تکمیل طرح‌های عظیم راه، راه آهن، سدها، بیمارستان‌ها و شبکه‌های پایاب هزینه شده است.

شایقی تأمین آب شرب را در افق ۲۰ تا ۳۰ ساله از دیگر برنامه‌های اساسی استان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، برای جلوگیری از هدر رفت منابع، طرح‌های آبیاری مدرن با سرعت در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ اعتبار مصوب راه آهن اردبیل – میانه ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال مالی که شهریور امسال بود، این رقم با رشد چهار برابری به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

شایقی اضافه کرد: امسال نیز ۳۶۰ میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل اعتبار پیش‌بینی شده بود که تاکنون و با گذشت سه ماه از سال مالی ۱۴۰۱، بیش از ۳۴۰ میلیارد تومان منابع تأمین شده است.

وی پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه عظیم ریلی را یادآور شد و بیان کرد: سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تلاش استاندار اردبیل، نمایندگان مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را در تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: سعی ما بر این است تا از ظرفیت‌های قانونی بودجه به ویژه تهاتر نفت و فاینانس بانکی استفاده کنیم تا این پروژه عظیم ملی به سرانجام برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر