کد خبر: 1111369
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد:
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، آخرین اقدامات انجام شده در حوزه بازنشستگی را تشریح کرد.
نیره ساری

سرویس اقتصادی جوان آنلاین - مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، آخرین اقدامات انجام شده در حوزه بازنشستگی را تشریح کرد.

حسین عامریان در نشست با جمعی از اهالی رسانه که روز یکشنبه در محل صندوق بازنشستگی فولاد برگزار شد اظهار کرد: مردم ما انتظاراتی از دولت آیت الله رئیسی دارند و می‌خواهند مدیران این دولت درد مردم را بدانند و با روحیه جهادی و با تدبیر و نگاه فسادستیزی خدمت کنند، ما نیز با همین رویکرد مدیریت صندوق بازنشستگی فولاد را بر عهده گرفتیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه صندوق فولاد سال‌ها حیاط خلوت جریان‌های سیاسی و اقتصادی بوده است، گفت: علی رغم ظرفیت‌های خوب صندوق فولاد، اما به دلیل ضعف مدیریت، صندوق در بسیاری از ابعاد دچار عقب ماندگی شده به گونه‌ای که مثلا شرکت دخانیات ۶۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته و ۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد.

عامریان در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه بازنشستگی گفت: یکی از اهداف مهم ما افزایش امید به زندگی و کیفیت مطلوب در زندگی بازنشستگان بود که در این راستا گام‌ای مهمی برداشته شد.

راه اندازی سامانه پاسخ گویی ۲۴ ساعته، همسان سازی حقوق بازنشستگان، حل مشکلات بهداشتی و درمانی، افزایش صد در صدی سرانه درمان، پرداخت بیمه عمر و حوادث، غربالگری و بازگشایی پرونده سلامت برای بازنشستگان و خانواده آنها، تکریم ۳۵۰۰ بازنشسته جانباز و کمک هزینه سفر به عتبات، اعطای وام ۱۵ میلیونی با باز پرداخت طولانی مدت از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه برای اولین بار بودجه جداگانه رفاهی برای بازنشستگان در نظر گرفتیم گفت: راه اندازی سفر‌های زیارتی و سیاحتی و اعزام رایگان بازنشستگان زائر اولی به عتبات از طریق قرعه کشی با همکاری افرادی که نذر مخصوص زیارت دارند از جمله اقدامات رفاهی صندوق است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ادامه داد: در طول یک سال اخیر دو بار مبلغ وام بازنشستگان را افزایش دادیم بار نخست در سال گذشته از ۴ به ۸ میلیون تومان بود که تعداد وام گیرندگان نیز به دو برابر افزایش یافت و بار دوم نیز وام را به ۱۵ میلیون تومان رسانده و مدت اقساط را از ۲۴ به ۳۶ ماه افزایش دادیم.

عامریان همسان سازی حقوق بازنشستگان را یکی از مهم‌ترین گام‌ها در زمینه توجه به عملکرد صندوق معرفی کرد و گفت: علی رغم بار مالی فراوان این طرح و با وجود محدودیت‌های مالی شدید از ابتدای سال جاری صورت گرفت و بازنشستگان نیز در این مسیر با صبوری به ما اعتماد کردند.

وی در تشریح اقدامات در حوزه درمان به حذف هزینه بیمه گذار و افزایش صددرصدی سرانه درمان اشاره کرد و گفت: تلاش ما این بود تا بازنشستگان هیچ دغدغه‌ای در حوزه درمان نداشته باشند در نتیجه اقداماتی، چون غربالگری، ایجاد پرونده سلامت برای خانواده‌ها و بهسازی و نوسازی درمانگاه‌های فولاد از دیگر برنامه‌هایی است که به زودی اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با تاکید بر پایان تجمعات اعتراضی بازنشستگان که عمدتا روز‌های یکشنبه مقابل صندوق صورت می‌گرفت، ادامه داد: سرمایه اصلی ما امروز آرامش بازنشستگان است.

وی در ادامه به موضوعات تخصصی‌تر صندوق پرداخت و گفت: در حوزه شرکت‌ها دچار یک رخوت، عقب ماندگی و پسرفت بودیم و به جز یک شرکت مابقی شرکت‌ها زیان ده بودند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه این شرکت‌ها با تورم نیروی انسانی غیرمولد و با جذب‌های سفارشی مواجه بودند، افزود: طبق برآورد‌ها شرکت‌های صندوق به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید نیاز دارند که ۵۰ هزار میلیارد تومان آن باید در شرکت سنگ آهن مرکزی انجام شود.

وی به کارگیری نیرو‌های جوان و مستعد خدمت و تلاش را از دیگر اقدامات در حوزه صندوق بازنشستگی فولاد معرفی کرد و ادامه داد: مدیران جدید با تلاش مضاعف در حال جبران عقب ماندگی‌ها هستند البته افرادی که منافعشان به خطر افتاده از دو ماه قبل از آمدن من به صندوق هجمه‌های خود را آغاز کردند، اما ما بی توجه به این حواشی به کار خود ادامه می‌دهیم و همین بی توجهی ما به حاشیه‌ها مخالفان و منفعت طلبان را عصبانی کرده است و هیچ جریانی نمی‌تواند مانع تلاش ما برای توسعه و شکوفایی صندوق شود.

عامریان به فساد‌های سازمان دهی شده در صندوق اشاره کرد و با بیان این مطلب که ورود شرکت‌ها به حوزه‌های بورسی موجب شفافیت خواهد شد افزود: زمینه ورود سه شرکت صندوق به بورس را فراهم خواهیم کرد و تا پایان سال پذیرش اولیه دو شرکت اخذ می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره یک فایل صوتی گفت: در جلسه‌ای کاملا داخلی مطالبی عنوان شد که محتوای این فایل کاملا تقطیع شده بود و هدف انتشار آن هم تخریب مدیران صندوق بود. ما چند روز بعد به مجلس رفتیم و برای اعضای هیات رییسه و نمایندگان در خصوص این موضوع شفاف سازی کردیم، اما به جهت احترام به نمایندگان نامه عذرخواهی را هم تقدیمشان کردیم.

عامریان تاکید کرد: کل این ماجرا برای تخریب مدیران صندوق بود و نشان داد تخریب کنندگان که برخی در داخل و برخی در خارج مجموعه هستند، چون هیچ دستاویز و نقطه ضعفی از ما نداشتند دست به شیوه‌های غیراخلاقی برای تخریب زدند؛ البته ما از تخریب خود ابایی نداریم و محکم و استوار به راهمان ادامه می‌دهیم. از طرف دیگر این اقدام نشان داد که عملکرد ما در مبارزه با فساد موثر بوده است و مفسدین کاملا عصبانی و نگران شده اند. انتظار از حامیان مبارزه با فساد و دولت و مجلس انقلابی این است که مثل همیشه هوشیار باشند و فریب فتنه گران را نخورند و همچنان با اهتمام کافی از سربازان خط مقدم مبارزه با فساد در صندوق فولاد حمایت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار