کد خبر: 1093798
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان با بیان این مطلب درخصوص شرایط سپرده‌گذاری و پرداخت تسهیلات در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر سپرده‌گذاران استان ۲۲۰هزار میلیارد تومان در بانک‌های خراسان رضوی سپرده دارند که این میزان نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

حمید صفای نیکو افزود: بانک‌ها براساس قانون می‌توانند به میزان ۸۵درصد از سپرده‌گذاری مشتری‌های خودشان را به متقاضیان دریافت وام به عنوان تسهیلات بانکی اعطا کنند که در این بین تسهیلات با نرخ کم و نیز تسهیلاتی که به طور مثال برای ایجاد اشتغال پرداخت می‌شود طبق مصوبه قانون بودجه مشخص می‌شود و هر سال میزان آن بر همین مبنا متغیر است و در کل نمی‌شود گفت چه میزان از این تسهیلات کم‌بهره یا موارد دیگر است.

وی در پاسخ به این پرسش که هنوز هم تهرانی‌ها بیشترین تسهیلات از میزان سپرده‌گذاری استان‌های دیگر به‌ویژه سپرده‌هایی که خراسانی‌ها نزد بانک‌ها دارند را دریافت می‌کنند درحالی که می‌شود همین میزان در استان به متقاضیان استانی داده شود، اظهار کرد: در تهران مصارف سپرده‌گذاری از جذب آن بیشتر است و خواه‌ناخواه این جابه‌جایی اتفاق می‌افتد و آن‌ها توانایی جذب تسهیلاتشان از سایر شهرها و استان‌های کشور بیشتر است.

ذکر این نکته لازم است که در سال‌های اخیر موضوع خروج سرمایه از استان به ویژه انتقال حساب بانکی واحدهای بزرگ صنعتی مورد نقد بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار