کد خبر: 1092464
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر با شایستگی تمام و کسب عنوان قهرمانی رقابت های لیگ دسته یک، در فصل آینده نماینده آذربایجان شرقی در بالاترین سطح این رشته ورزشی در کشور خواهد بود.

تیم توفارقان برای رسیدن به لیگ برتر مسیری سخت و دشوار را طی کرد و به رغم محدودیت های مالی در مقایسه با برخی تیم های حاضر در لیگ یک، توانست با کسب عنوان قهرمانی، نام خود را در بین تیم های حاضر در لیگ برتر ثبت کند و به نمایندگی از آذربایجان شرقی پرچمدار این رشته ورزشی در لیگ برتر خواهد بود.

مسابقات لیگ دسته یک آقایان با حضور ۵۲ تیم در دو گروه شمال و جنوب و در چند مرحله شامل مراحل مقدماتی اول و دوم، پلی آف شمال و جنوب و نیمه نهایی و فینال برگزار شد که در پایان و با صعود دو تیم به لیگ برتر خاتمه یافت.

تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر در رقابت های گروه شمال این لیگ حضور داشت و در مرحله مقدماتی اول در گروه E تیم های ملوان، خانه بسکتبال اردبیل و بانی نو تهران را پشت سر گذاشت و به مرحله بعدی صعود کرد.

شاگردان ناشر رضایی در مرحله مقدماتی دوم نیز در گروه C با تیم های خانه بسکتبال آذربایجان غربی، خانه بسکتبال اسد آباد و پاس ناجا کامیاران مصاف دادند که حاصل این رقابت ها، صدور جواز حضور این تیم در مرحله پلی آف شمال شد.

آسمان خراش های توفارقان در این مرحله توانستند تیم های پاسارگاد مشهد و شیمیدر را شکست دهند، آنها در مصاف با پاسارگاد در دیدار فت ۵۴ بر ۵۴ مساوی شدند و در بازی برگشت ۷۹ بر ۵۸ برنده بازی شدند و در مجموع صاحب برتری ۱۳۳ بر ۱۱۲ شدند.

نماینده آذربایجان شرقی در ادامه این مرحله از رقابت ها و در دومین بازی، در دیدار رفت با نتیجه ۷۰ بر ۶۹ مقابل شیمیدر قم برنده شدند و کسب نتیجه مساوی ۶۶  بر ۶۶ در دیدار برگشت جواز حضور آنها در دیدارهای پلی آف و حذفی این رقابت ها شد.

فشردگی و حساسیت بازی ها رفته رفته زیاد تر شد و این تیم در مصافی نفس گیر در مجموع مقابل نزاجا فارس صاحب برتری شد و با برتری ۷۸ بر ۷۰ در دیدار رفت و قبول شکست ۷۷ بر ۷۳ و کسب نتیجه ۱۵۱ بر ۱۴۷ راهی بازی نهایی شد و در یک قدمی لیگ برتری شدن قرار گرفت.

شاگردان رضایی در این مرحله رو در روی پیکان یکی از تیم های مدعی در بسکتبال ایران قرار گرفتند و میلی متری از سد این تیم گذشتند و با صعود به لیگ برتر دستمزد تلاش های شبانه روزی خود را گرفتند.

آنها در دیدار رفت در تبریز ۸۶ بر ۸۳ برنده شدند اما در دیدار برگشت با نتیجه ۶۹ بر ۶۳ شکست خوردند تا وقت های اضافی تعیین کننده چهره تیم صعود کننده باشد و این شاگردان رضایی بودند که با گرفتن ۱۷ امتیاز در مقابل ۱۳ امتیاز پیکانی ها، جواز حضور در لیگ برتر و بازی فینال را گرفتند.

توفارقانی ها که برای لیگ برتری شدن هم قسم شده بودند در بازی فینال نیز برای قهرمانی و تکمیل کردن پازل صعود خود هم قسم شدند و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۱۱۸ بر ۱۱۴ تیم صنعت پارسای مشهد را شکست دادند و صعود به لیگ برتر را جشن گرفتند.

صعود به لیگ برتر نتیجه هفت ماه تلاش شبانه روزی مجموعه تیم بود

سرمربی تیم بسکتبال توفارقان آذرشهر گفت: صعودمان به لیگ برتر، نتیجه هفت ماه تلاش شبانه روزی، اتحاد و همدلی، حمایت‌های بی‌شائبه و دلسوزانه مالک و مدیران باشگاه و جدیت اعضای تیم بود.

ناشر رضایی در گفت و گویی با تقدیم این موفقیت به مردم آذرشهر و آذربایجان اظهار کرد: مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال کشور با حضور ۵۲ تیم در دو گروه شمال و جنوب برگزار شد و تیم ما در بین این تیم‌ها توانست عنوان قهرمانی و جواز حضور در لیگ برتر را کسب کند.

وی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین فاکتور برای موفقیت یک تیم مدیریت خوب است، گفت: بحث مدیریت بسیار مهم است و فقط با صرف هزینه نمی‌توان به موفقیت رسید خیلی از تیم‌ها هستند که هزینه زیادی کردند اما نتوانستند نتیجه بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: با قهرمانی در لیگ یک، فصل خوب‌مان را تکمیل کردیم و امیدواریم مسئولان استانی نگاه ویژه‌ای به تیم بسکتبال توفارقان داشته باشند تا این تیم شهرستانی در لیگ برتر نیز بتواند نماینده شایسته‌ای برای ورزش آذربایجان باشد.

سرمربی تیم توفارقان با اشاره به هزینه‌های سنگین تیمداری بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران در عرصه ورزش تأکید و تصریح کرد: تیمداری در وضعیت اقتصادی کنونی بسیار سخت است و هزینه‌های هنگفتی دارد معتقدم باید از کسانی که در این عرصه فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌کنند، حمایت جدی شود.

رضایی تأکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران ورزشی امری لازم و ضروری است نباید فراموش کرد که ورزش بهترین وسیله برای تزریق سلامتی و ایجاد نشاط در جامعه است و دیدید که بعد از صعود تیم به لیگ برتر موجی از شادی در بین هواداران و مردم استان شکل گرفت.

مسابقات لیگ برتر بسکتبال ایران در ۲ گروه هشت تیمی برگزار می شود و بسکتبال آذربایجان شرقی تاکنون یک بار و در فصل ۹۷-۹۶ با نمایندگی شهرداری تبریز موفق به قهرمانی در این رقابت ها شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر