کد خبر: 1090555
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به سفر هیئت دولت به استان طی روزهای پیش‌رو، گفت: سفر رئیس‌جمهوری و هئیت همراه ایشان فرصت مغتنمی برای جذب اعتبار، رفع مشکلات و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان فراهم می‌کند.

«داود اسدیان» در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت مردمی است، افزود: طرح‌های زیرساختی همچون توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب و گاز و زیرساخت‌های شهری، تکمیل بخش حادثه‌خیز آزادراه مراغه - هشترود و چهار بانده شدن جاده فعلی از مطالبه‌های این شهرستان برای تخصیص اعتبار در قالب اعتبارات سفر استانی است.

وی اعلام کرد: امسال ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از قطعه‌های اول، دوم و سوم پروژه آزادراه مراغه - هشترود از طریق تشکیل کنسرسیوم بانکی و مشارکت دولتی تخصیص یافته و مساعدت بیشتر دولت، زمینه کاهش سوانح رانندگی در مسیرهای حادثه‌خیز آن را فراهم خواهد کرد. 

وی ادامه داد: همزمان با سفر هیئت دولت به استان، کمیته ارتباطات مردمی رئیس‌جمهوری، نماینده‌ای نیز به شهرستان اعزام خواهد کرد و از رسانه‌های محلی نیز انتظار می‌رود تا انتظارات منطقی مردم را دسته‌بندی و در قالب مطالبه منتشر کنند. 

نماینده عالی دولت در مراغه همچنین همکاری جمعی برای استقبال از نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری را خواستار شد و بیان کرد: هرگونه مرخصی و ماموریت مسئولان اجرایی تا زمان پایان سفر استانی هیئت دولت ممنوع است و همه باید برای بهره‌گیری از این فرصت مغتنم همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند. 

«اسدیان» همچنین به موضوع عادلانه‌سازی یارانه‌ها هم اشاره و بیان کرد: این طرح با درایت و تدبیر دولتمردان بدون حاشیه در این شهرستان اجرا شد و مراغه نخستین شهرستان آذربایجان‌شرقی بود که وضعیت عرضه و تقاضای نان لواش در آن به شرایط عادی برگشت.

وی افزود: حذف ارز ترجیحی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها زمینه‌ رونق تولید، ریشه‌کنی فقر و پیشگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا در سطح کشور را فراهم خواهد کرد و در مجموع به نفع مردم است.

وی ادامه داد: با این وجود کنترل بازار در زمینه رعایت قیمت‌های مصوب و برخورد با گران‌فروشی و احتکار کالا باید در اولویت دستگاه‌های نظارتی باشد؛ ضمن توجه به اینکه مردم نیز از برخی گرانی‌های بی‌دلیل نگران هستند. 

وی با انتقاد از همکاری نکردن برخی از بانک‌های شهرستان در پرداخت تسهیلات کارآفرینی، اضافه کرد: نباید برخی دستگاه‌ها پیام ناامیدی را به جامعه تزریق کنند زیرا تمامی آنها نهادهایی برای خدمات‌رسانی به همین مردم هستند.‌

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر