کد خبر: 1081741
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
فرماندار عجب شیر:
فرماندار عجب شیر از کاهش ۱۰میلیون مترمکعبی ذخیره آب سد قلعه چای این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در مدت مشابه گذشته ۲۷.۸ میلیون متر مکعب حجم ذخیره آب این سد بود و امسال ۱۷.۷میلیون مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

جعفر قادری  در جلسه کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان عجب شیر اظهار کرد: با وجود خشکسالی در سال‌های اخیر اقدامات مؤثری در زمینه بهره‌برداری از منابع آب منطقه به عمل آمده و کشاورزان هم باید در مورد اصلاح الگوی مصرف و کشت توجه بیشتری داشته باشند.

وی بر ضرورت رعایت الگوی عادلانه توزیع آب تاکید کرد و افزود: با وجود کمبود بارندگی در سال های اخیر و کاهش ذخیره سفره های آب زیرزمینی، تقاضا برای بهره برداری از منابع آبی در بخش کشاورزی افزایش داشته از این رو صرفه جویی در مصرف آب از جمله اجرای سامانه های آبیاری مدرن و کشت محصولات کم مصرف در این راستا ضروری و حیاتی است.

قادری با بیان اینکه طبق اعلام امور آب در سال زراعی جاری ۲۴ میلیون متر مکعب از منابع آبی سد قلعه چای عجب شیر  برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، افزود: این میزان جوابگوی مصارف کشاورزی در این شهرستان نیست و باید به ۲۹میلیون متر مکعب افزایش یابد.

وی رعایت الگوی کشت، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و طرح های نوین مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، استفاده از طرح های کارشناسی، استفاده از کنترل هوشمند و پرهیز از کشت محصولات پرمصرف را از جمله راهکارهای مدیریت منابع آبی در این بخش عنوان کرد.

دادستان عجب شیر نیز در این جلسه با اشاره به اختلافات چندین ساله بین کشاورزان چند روستای عجب شیر در بخش مرکزی گفت: با توزیع عادلانه حقابه کشاورزان، درصد وقوع نزاع‌های دسته جمعی و سایر جرایم مرتبط کاهش خواهد یافت.

محمد زمانی در راستای حل مشکلات کشاورزان افزود: با اهتمام و جدیت ادارات متولی، می‌بایست تمامی انهار لایه روبی شود تا هدر رفت آب کاهش یابد و سپس حقابه هر یک از روستاهای پایین دست با نظارت دقیق عوامل اداره منابع آب توزیع شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر