کد خبر: 1079538
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به گسترش مجدد بیماری کرونا و لزوم توجه به سلامت اهالی فرهنگ و هنر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که قرار بود از ۲۹ بهمن تا سوم اسفندماه برگزار شود، تغییر یافته و در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تبریز برگزار خواهد شد.

"سیدقاسم ناظمی" خاطرنشان کرد: به رغم اینکه تمام مقدمات برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری مهم در تبریز فراهم بود اما شرایط فعلی و وضعیت کرونایی کشور مانع از برگزاری  این جشنواره شد.

وی اعلام کرد: ۴۰  گروه نمایشی از استان‌های گیلان، مرکزی، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، اردبیل، البرز، لرستان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان برای حضور در این جشنواره ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۲ گروه نمایشی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: از این تعداد هشت گروه به دلیل شرایط کرونایی و عدم آمادگی برخی بازیگرانشان که نتوانستند در تمرینها شرکت کنند از جریان بازبینی انصراف دادند و در نهایت آثار ۲۴ گروه مورد ارزیابی هیات انتخاب قرار گرفت.

براساس این گزارش محورهای این جشنواره شامل سبک زندگی وسیره امام رضا (ع)، رفتار اجتماعی مبتنی بر الگو گیری از سیره امام رضا (ع)، توصیه و تأکید بر اخلاق رضوی، پرداختن به مفاهیم عالیه در فرهنگ رضوی با نگاه به مصادیق اجتماعی، نگاه به جایگاه پایتخت تشییع جهان اسلام (تبریز)، سیره امام رضا (ع) در اشعار شعرا، نگاه عرفا و ادبای ایران به خصوص آذربایجان، است و آیین اختتامیه جشنواره دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تبریز برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر