کد خبر: 1078020
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: بنیاد مسکن این استان با مقاوم سازی ۴۹ درصد از واحدهای مسکونی روستایی از میانگین کشوری ۲ درصد بالاتر است.

حجت اله سروری،  با بیان اینکه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۷۴ در این استان آغاز شده است، افزود: تاکنون ۱۴۹ هزار و ۱۴۱ واحد مسکن روستایی استان نوسازی و مقاوم سازی شده که از این تعداد ۲۲ هزار و ۲۶۵ واحد مسکن روستایی از سال ۹۵ تاکنون مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهیمه آذربایجان شرقی در طرح ویژه نوسازی و مقاوم سازی واحدهای کم دوام روستایی سالانه ۱۲ هزار واحد است، اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه این بنیاد با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و در قالب مسکن محرومان سه هزار واحد مسکونی برای این اقشار احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: این بنیاد همچنین ۷۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه جامع تامین مسکن اقشارکم درآمد روستایی پرداخت کرده است.

سروری، ادامه داد: در این مدت برای ۴۴ هزار واحد مسکونی روستایی استان نیز تسهیلات قرض الحسنه جهت تعمیر واحد مسکونی و احداث حمام روستایی پرداخت و ۱۴ واحد کتابخانه روستایی احداث شده است.

وی ساخت ۹ واحد مجتمع فرهنگی هنری، احداث ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری، یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی برای محرومان توسط خیرین مسکن ساز استان و آغاز احداث ۵۲۳ واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را از اقدامات این اداره کل اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون برای یک هزار و ۹۵۴ روستای استان طرح هادی روستایی مطالعه و تهیه شده، طرح هادی ۴۸۸ روستا بازنگری و در ۹۶۰ روستا این طرح اجرا شده است.

سروری، میانگین کشوری اجرای طرح هادی را ۴۲ درصد اعلام کرد و افزود: بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در اجرای این طرح چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۲۶ هزار و ۲۰۵ جلد سند روستایی و ۲۹ هزار و ۲۴۲ جلد سند شهری در شهرهای ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده و از سال ۹۴ تا ۹۸ بیش از ۵۰ هزار و ۴۷۰ تن قیر رایگان تخصیص و از این محل ۳ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۳۱۰ مترمربع معابر روستایی آسفالت شده و ۲۱۰ هزار و ۸۸۳ فقره خدمات فنی برای صدور پروانه ساختمانی ارایه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر