کد خبر: 1078019
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
مسئول فضای مجازی سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه فعالیت در فضای مجازی و سایبری هوشمندی خاصی می طلبد، گفت: نشناختن ذائقه مخاطبان نقطه ضعف عمده فعالیت این حوزه به شمار می رود.

غلامرضا سیفی روز چهارشنبه در جمع فعالان مجازی و سایبری سپاه ناحیه امامت تبریز، افزود: در بحث محتوا جوانان انقلابی از اتاق فکر گروه های معاند و ضدانقلاب ها بسیار فراتر عمل می کنند، اما باید قبول کرد که در بخش تکنیک و شناخت ذائقه مخاطبین ضعف هایی داریم و باید روی این ضعف ها کار کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه بعضی از مسئولین کشور توجه و حساسیت جدی به این حوزه ندارند، اظهار داشت: همان طور که رهبر انقلاب فرموده اند، فضای مجازی به بستر تحول ساز تمدن بشری تبدیل خواهد شد و برای چنین بستری باید هزینه کرد.

سیفی با بیان اینکه بسیجیان انقلابی توانسته اند حصر تبلیغاتی و مجازی دشمن را بشکنند، ادامه داد: با ورود تمام عیار بسیج به کنترل و مدیریت فضای مجازی کشور شاهد اثرات مثبت و سازنده این حضور هستیم، به گونه ای که در قضیه گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی که دشمن به شدت اخبار و کلیپ های مربوط به آن شهید والامقام را حذف و سانسور می کرد، این جهادگران حوزه مجازی و سایبری بودند که با ترند کردن نام و راه سردار سلیمانی  موضوع را به ترند اول توئیتر تبدیل کردند و همچنین در دیگر رخدادهایی مثل پیاده روی اربعین، مناسبت های ملی و مذهبی چنین اقداماتی را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه تبیین و وادار کردن دشمن به عقب نشینی در جنگ سایبری از اصلی ترین وظایف افسران جنگ نرم است، گفت: گروه های معاند، تجزیه طلبان، سلطنت طلبان، رسانه های وابسته کشورهای همسایه و شبکه های گسترده رسانه ای غرب به صورت شبانه روزی به پمپاژ اخبار جعلی و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی مشغول اند و مسلما" اگر در مقابل این هجمه های عظیم، غفلت کنیم، متضرر خواهیم شد.

سیفی افزود: باید قبول کنیم که یک جنگ تمام عیار مجازی و رسانه ای علیه نظام اسلامی در جریان است و باید ضمن قبول جنگ شناختی و ادراکی دشمن، برای دفع و خنثی سازی آنها  هوشمندانه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر انقلاب راهکار مقابله با این هجمه ها جهاد تبیین است، اظهار داشت: در این مسیر  همه باید به جهاد تبیین التزام عملی داشته باشیم و اگر به فضای مجازی و این جهاد مسلط باشیم به طور طبیعی پیروز جنگ نرم خواهیم بود.

سیفی به برنامه های دشمنان برای تغییر عقیده و باور مردم اشاره و اضافه کرد: وقتی دشمنان در جنگ نظامی با مانع و صخره ای بزرگ به نام باور و اعتقاد مردم مواجه شدند که رمز پیروزی ما بود، تصمیم گرفتند برای رسیدن به اهداف استعماری خود، باورها و اعتقادات مردم را با ساختن کلیپ ها و انیمیشن های مختلف تضعیف کنند.

وی با بیان اینکه حوزه فضای مجازی و رسانه یک حوزه بسیار وسیع و گسترده است، گفت: کنترل، مدیریت و هدایت این حوزه مسلما کار یک قشر یا نهاد خاصی نیست بلکه این وظیفه تک تک آحاد مردم و به خصوص متخصصین این حوزه در همه قشرها است، لذا کسانی که دغدغه نشر ارزش ها و آثار انقلاب اسلامی را دارند باید تمام عیار به میدان بیایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر