کد خبر: 1077805
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
فرمانده سپاه:
فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی، صدها عنوان برنامه و جشن‌ باشکوه طی دهه‌فجر در این شهرستان اجرا می‌شود که بخش قالب توجهی از آنها از سوی گروه‌های مردمی برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار سعید رشیدی  در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه‌فجر در سپاه ناحیه مراغه اعلام کرد: برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر مراغه با گلباران تمثال حضرت امام خمینی (ره) همزمان با ساعت ورود تاریخی ایشان به ایران در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ آغاز می‌شود و لحظه به لحظه با برگزاری ویژه‌برنامه‌های مختلف در جای‌جای این شهرستان توسط ادارات، گروه های مردمی و بسیجیان ادامه می‌یابد.

وی، افزود: آزین‌بندی سردر ادارات، میدان‌ها، خیابان‌ها، رده‌های مقاومت و سایر فضاهای شهری مراغه نیز تداعی‌کننده دهه ۶۰ و سال‌های نخستین پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این شهرستان خواهد بود.

به گفته وی نواختن زنگ انقلاب در مدارس، رژه موتوری هیئت ورزشی اتومبیلرانی و موتورسواری، دیدار جمعی از مسئولان ادارات و نهادها و فرماندهان نظامی و انتظامی با امام جمعه شهرستان و برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرتی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب بخشی از برنامه‌های گرامیداشت نخستین روز از دهه فجر امسال در مراغه است. 

وی اضافه کرد: غبارروبی مزار شهدا با حضور تعدادی از مسئولان ادارات، نهادها و اقشار مختلف مردمی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران فرهنگی، برپایی جشن استقبال از آفتاب و برگزاری نشست‌های بصیرتی و معرفتی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت ساگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این شهرستان به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه به برگزاری اردوی جهادی کادر پزشکی برای ویزیت رایگان مردم نیز اشاره و بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مراغه بار دیگر اتحاد و همدلی آنان را به نمایش خواهد گذاشت و نشست‌های رضویون با شورای تامین و سبک زندگی اسلامی با موضوع تربیت فرزند انقلابی نیز در روز شنبه، ۱۶ بهمن برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: در روز یکشنبه، ۱۷ بهمن ماه چهار نشست روشنگری و بصیرتی با موضوعات مختلف از جمله «نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی» و «اهداف و آرمان‌های حقیق انقلاب» اجرا و همایش بزرگ پیشکسوتان، بازنشستگان و رزمندگان و ایثارگران در سپاه ناحیه مراغه برگزار می‌شود.

سرهنگ رشیدی افزود: همایش پیاده‌روی خانوادگی، دوره آموزشی تحکیم خانواده و چندین نشست روشنگری و بصیرتی دیگر در زمینه‌های متعدد از جمله «علل ماندگاری انقلاب» نیز در روز دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

به گفته وی همایش بزرگ بصیرت انقلابی، عصر شعر و خانواده، جشن پیروزی و گفتمان انقلاب تنها بخشی از برنامه‌های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ماه خواهد بود و به صورت همزمان دهها برنامه در ادارات و محافل مردمی شهرستان برپا می‌شود.

وی با اشاره به تقارن دهه فجر با سالگرد عملیات والفجر ۸ که به عنوان روز حفاظت اطلاعات در سپاه نامگذاری شده است، بیان کرد: برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت عملیات والفجر ۸ و همچنین یادواره شهدا و تجلیل از بسیجیان نمونه از برنامه‌های روز چهارشنبه، ۲۰ بهمن ماه در سپاه ناحیه مراغه خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه به برنامه‌های این نهاد انقلابی در روز پنجشنبه، ۲۱ بهمن ماه نیز اشاره و اضافه کرد: نورافشانی در میدان عبدالقادر مراغه و الله‌اکبر گویی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای ورجوی، نشست‌های روشنگری و بصیرتی و تجلیل از بازاریان انقلابی و نقش‌آفرین انقلاب اسلامی جزو این برنامه‌هاست.

سرهنگ رشیدی این را هم بیان کرد که گل سرسبد برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر امسال در مراغه، حضور اقشار مختلف مردمی و بسیجیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه است و در صورت تغییر شرایط کرونایی، این آیین در قالب رژه موتوری و خودرویی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا فرمانده سپاه ناحیه مراغه در حالی امروز، دوشنبه از برنامه‌های این نهاد انقلابی برای بزرگداشت دهه مبارک فجر سخن به میان آورد که علاوه بر آنها، بسیاری از ادارات، سازمان‌ها، نهادها و گروه‌های مردمی نیز برگزاری آیین‌های مختلفی را طی این ایام برنامه‌ریزی کرده‌اند که بخشی از آنها به افتتاح یا کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی مربوط می‌شود.  

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز روز گذشته اعلام کرد که «دهه فجر امسال با سرمایه‌گذاری ۳۱۴ میلیارد تومانی، ۸۷ طرح در این شهرستان بهره‌برداری و هفت طرح کلنگ‌زنی می‌شود».

به گفته «سیدعلی موسوی» با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه مساعدی برای خدمات‌رسانی و اشتغال پایدار در این شهرستان توسط بخش‌های دولتی و خصوصی ایجاد می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر