کد خبر: 1077723
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
احد آزادی‌خواه، نماينده ملاير در گفتگو با "جوان آنلاين"
در حال حاضر در استان هاي مختلف، مناطق محروم و کم برخوردار زيادي وجود دارد که نيازمند رسيدگي و ارايه خدمات اوليه و امکانات زندگي هستند. روستاهايي که ايجاد اشتغال در صدر اولويت هايشان قرار دارد و در صورت عدم توجه به آن، در گام اول موجب مهاجرت ساکنانش مي شود که به وجود آمدن مناطق حاشيه اي شهرها محصول همين اتفاق است.

حوريه ملکي

حمايت از مناطق محروم و تامين نيازهاي خانواده هاي کم برخوردار از جمله برنامه هاي دولت سيزدهم است که از بر اجرايي کردن آن تاکيد دارد. بر همين اساس مجلس نيز همراستا با دولت در صدد است تا بتواند با تصويب قوانين درست و ابلاغ آنها از طرف سازمان ها و وزارت خانه هاي مربوطه به استان ها، سرعت محروميت زدايي از کشور را بالا ببرد. در همين رابطه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با "جوان آنلاين" با بيان اينکه در کنار تصویب اعتبارات مناسب در قالب تبصره 16، مجلس در جهت ايجاد شغل برای مددجویان کمیته امداد نمایندگان بر استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی نيز تاکيد دارد، مي گويد: براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد موظف به ایجاد 500 هزار شغل برای دهک‌های پایین جامعه در سال آینده است و مجلس نيز بايد زمینه هاي لازم براي رسيدن به اين هدف را فراهم کند.

 

***

 

در حال حاضر در استان هاي مختلف، مناطق محروم و کم برخوردار زيادي وجود دارد که نيازمند رسيدگي و ارايه خدمات اوليه و امکانات زندگي هستند. روستاهايي که ايجاد اشتغال در صدر اولويت هايشان قرار دارد و در صورت عدم توجه به آن، در گام اول موجب مهاجرت ساکنانش مي شود که به وجود آمدن مناطق حاشيه اي شهرها محصول همين اتفاق است.

اما خوشبختانه مجلس و دولت در صدد هستند تا با برنامه ريزي و تصويب قوانين لازم، و با ايجاد اشتغال پايدار علاوه بر رفع کمبودها موجب خودکفایی و خروج مددجويان از چرخه حمایتی سازمان ها و نهادهايي مثل کميته اماد شوند.

در همين رابطه احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس حداکثر توجه و جدیت را در تصویب اعتبارات ویژه مددجویان دارد، مي گويد: در بودجه ۱۴۰۱ ارتقای کیفیت زندگی مددجویان و خدمات کمیته امداد، از اولویت‌های نمایندگان است.

وي با اشاره به اهمیت اشتغال اقشار محروم ادامه ميدهد: در کنار تصویب اعتبارات مناسب در قالب تبصره 16، نمایندگان بر استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد تاکید دارند.

اين مسئول با تاکید بر اینکه مجلس می‌تواند از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استفاده کند، تصريح مي کند: توجه ویژه به مددجویان کمیته امداد در مجلس یازدهم به طور جدی پیگیری شد و شاهد افزایش قابل توجه اعتبارات تبصره 16 مربوط به اشتغال مددجویان بودیم که امیدواریم در بودجه 1401 نیز شاهد احیا و تخصیص مناسب اعتبارات تبصره 16 باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس خودکفایی و خروج از چرخه حمایتی را نتیجه ایجاد اشتغال برای مددجویان دانسته و خاطرنشان مي کند: براساس تصمیم شورای عالی اشتغال کمیته امداد موظف به ایجاد 500 هزار شغل برای دهک‌های پایین جامعه در سال آینده است و مجلس باید زمینه ایجاد شغل برای مددجویان را فراهم کند.

به گفته آزادي خواه، کمیته امداد زمینه‌های خوبی برای خودکفایی مستمری‌بگيران و اشتغال پایدار آنها از طریق مشاغل خرد و کوچک همچون دامداری، قالیبافی و مشاغل خانگی ایجاد کرده و مجلس باید در لایحه بودجه ۱۴۰۱ از اشتغال‌زایی اين نهاد حمایت کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به ظرفیت 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرده و مي گويد: اگر از منابع این صندوق استفاده کنیم و منابع مورد نیاز کمیته امداد در خودکفایی محرومان تامین شود، نتایج خوبی در اشتغال محرومان به دست خواهد آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار