کد خبر: 1075531
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
رییس انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی گفت: نشست پژوهشی تار آذربایجانی و نکوداشت مقام هنری استاد «شهریار صدیق» برای شناساندن جایگاه هنر موسیقی این خطه و تجلیل از اساتید پیشکسوت در تبریز برگزار می‌شود.

غلامرضا میرزازاده،  با بیان اینکه این نشست با حضور اهالی هنر و علاقمندان به هنر موسیقی ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۳ دی در مجموعه فرهنگی هنری تربیت واقع در خیابان دانشسرای تبریز برگزار می شود، افزود: در این نشست برنامه های مختلفی مانند سخنرانی در مورد تاریخچه و ویژگی های تار آذربایجانی و قطعه موسیقی توسط اساتید و هنرجویان تار آذربایجانی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه فیلم مستندی از زندگینامه و فعالیت های هنری استاد شهریار صدیق پخش خواهد شد، اظهار داشت: استاد صدیق عمری در شناساندن تار آذربایجانی تلاش کرده و هنرجویان و نوازندگان معروف و بزرگی را در عرصه موسیقی آذربایجانی پرورش داده است.

رییس انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی گفت: انجمن موسیقی آذربایجان شرقی تلاش می کند هر چند ماه یکبار نشست های پژوهشی در حوزه های مختلف موسیقی برگزار و زمینه استفاده هنرجویان از نظرات صاحبنظران این هنر را فراهم کند.

میرزازاده، با بیان اینکه این نشست های به همت انجمن موسیقی آذربایجان شرقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار می شود، ادامه داد: در این نشست ها از اساتید پیشکسوت موسیقی آذربایجان نیز تجلیل می شود.

وی برگزاری جشنواره موسیقی فجر استانی و جشنواره سراسری موسیقی «موغام» را از برنامه های آتی انجمن موسیقی استان اعلام و یادآوری کرد: تلاش می شود تا پایان سال یک نشست پژوهشی دیگر نیز در زمینه های مختلف موسیقی آذربایجانی برگزار شود.    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر