کد خبر: 1074171
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گفت: رمز و راز گرفتار نشدن در دام فتنه‌گران، گره‌زدن باورها به ولایت فقیه است و بسیاری از جهانیان نیز به عظمت و نقش هدایتی ولی فقیه معترف هستند.

سردار اصغر عباسقلیزاده  در آیین گرامیداشت روز بصریت و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه مراغه، اظهار داشت: طی سال ۱۳۸۸ نیز برخی از افراد منتسب به همین نظام اسلامی به این تکلیف خود به خوبی عمل نکرده و با افتادن در دام، کشور را حدود هشت ماه دچار فتنه کردند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها به دلیل نداشتن بصیرت طی آن زمان در خیابان‌ها اغتشاش ایجاد کردند، اظهار داشت: همان فرهنگ عاشورایی که در دوران دفاع مقدس به الگوی رزمندگان تبدیل شده بود، در ۹ دی ۱۳۸۸ نیز فتنه را جمع کرد و به داد انقلاب رسید.

فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: اگر بصیرت نباشد، انسان ناخواسته به سرباز دشمن تبدیل می‌شود و لازمه داشتن بصیرت تقوا، معنویت و ارتباط با خداست.

وی بیان کرد: انسان‌های بابصیرتی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در بستر همین انقلاب تربیت شدند و در راه خدا و ولایت به شهادت رسیدند؛ بر همین اساس عوامل موثر در بصیرت‌افزایی را باید بشناسیم و آنها را تقویت کنیم.

وی افزود: حاج‌قاسم بعد از ورود به سپاه، در مدت چند سال فرمانده لشکر شد و پس از دفاع مقدس در زمینه محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم گام برداشت اما از آنجایی که اسوه بصیرت بود، دست از مبارزه بر نداشت و در مبارزه با داعش هم تا رسیدن به پیروزی سینه سپر کرد.

وی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه بارز یک انسان مورد انتظار خداوند عنوان کرد و اظهار داشت: سردار سلیمانی برای دشمنان کوهی استوار و شجاع ولی در مقابل مردم خودمان رئوف و مهربان بود. 

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: هرکسی که در دامن ولایت تربیت شود، به واقع در مسیر شهید سلیمانی گام گذاشته است و موقعیت‌شناس خواهد بود.

سردار عباسقلیزاده همچنین خطاب به کسانی که در مورد حضور نیروی قدس ایران در سوریه شبهه وارد می‌کردند، بیان کرد: شهید سردار سلیمانی و نیروی قدس به فرمان خداوند و آیات قرآن کریم مبنی بر دفاع مسلمانان از انسانها عمل کردند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام اگر به سوریه نمی‌رفتند، حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه(س) با خاک یکسان و توسط کافران نبش قبر می‌شد و ما دیگر نمی‌توانستیم بگوییم که شیعه هستیم. 

پیروزی بر دشمنان و حل مشکلات در گرو اتحاد داخلی است

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: اتحاد و همدلی بین ملت ایران و داشتن بصیرت رمز پیروزی بر دشمنان خارجی و حل مشکلات داخلی است و در سایه انسجام می‌توان همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

سردار عباسقلیزاده با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخ ایران بارها و بارها به ملت ایران خیانت و ظلم کرده است، اظهار داشت: اکنون نیز به دلیل تعهداتمان مجبور هستیم تا برجام را ادامه دهیم اما مصلحت انقلاب باید در توافق احتمالی لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه فتنه‌انگیری دشمنان همچنان ادامه می‌یابد، افزود: تمامی فتنه‌ها علیه ملت ایران طی چهار دهه گذشته توسط آمریکا و مزدورانش مدیریت شده اما امدادهای غیبی خداوند همواره به کمک ما آمده است.

وی ملت را به خواندن وصیت‌نامه شهید سردار سلیمانی و عمل کردن به آن دعوت کرد و اظهار داشت: وصیت‌نامه سردار دلها عصاره وصیت‌نامه‌های کل شهدا بوده و بصیرت‌افزاست.

سرار عباسقلیزاده ادامه داد: در این وصیت‌نامه به همه تذکر داده شده است و یکی از برجسته‌ترین فرائض آن «تنها نگذاشتن رهبری» با هدف خنثی‌سازی فتنه دشمنان است. 

وی فتنه کنونی را دامن زدن به اعتراض‌های کارگری و کارمندی و صنفی عنوان کرد و افزود: در حالی که خودشان باعث شده‌اند تا ملت ایران با مشکلات معیشتی روبرو شود، با تکیه بر تفاوت پرداختی حقوق و برخی موارد دیگر دست به فتنه‌انگیزی می‌زنند.

وی ادامه داد: پیگیری حق و حقوق راه خودش را دارد و ملت ایران نباید با دامن زدن به اعتراض‌ها در دام فتنه‌انگیزی دشمنان گرفتار شوند. 

دولت، تحقق حق و حقوق تمامی آحاد جامعه را پیگیری می‌کند

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه دولت دکتر رئیسی تحقق حق و حقوق تمامی آحاد جامعه را پیگیری می‌کند، بیان کرد: اگر اتحاد و انسجام داشته و از رهبری اطاعت کنیم، مشکلات داخلی یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر