کد خبر: 1074044
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
سرپرست اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: متوسط بارش‌های استان در پاییز امسال ۷۳ میلی متر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۰ میلی متر بود کاهش هشت درصدی و نسبت به بلندمدت که ۸۲ میلی متر بود کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

سیاوش محمدی با بیان اینکه مناطق شمالی استان در این مدت با کاهش بیشتر میزان بارندگی رو به رو بوده اند، افزود: بیشترین کاهش متوسط بارندگی نسبت به بلندمدت در شهرستان‌های هوراند (۴۶ درصد)، جلفا (۴۳ درصد)، اهر (۴۱ درصد)، کلیبر (۴۰درص) و مرند (۳۵ درصد) رخ داده است.

محمدی ادامه داد: شهرستان‌های آذرشهر، بناب، چاراویماق، عجبشیر، مراغه، ملکان و هشترود نیز افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی بارش‌ها را نسبت به بلندمدت داشته‌اند.

وی گفت: بارش‌های ثبت شده در شهرستان‌های کلیبر، ورزقان، هوراند، اهر و مرند نسبت به پاییز سال گذشته نشان دهنده‌ کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی و در شهرستان‌های مراغه، عجبشیر، ملکان، هشترود، میانه، چاراویماق و آذرشهر بارش ها بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته‌اند.

وی افزود: در شهر تبریز نیز طی سه ماهه گذشته ۶۳ میلیمتر بارندگی رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹۳ میلیمتر) کاهش ۳۳ درصدی و نسبت به بلندمدت (۷۲ میلیمتر) کاهش ۱۳ درصدی را ثبت کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر