کد خبر: 1073207
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
همانکه مقام معظم رهبری فرمودند، شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند... این کاری است که ما باید انجام بدهیم.
هوشنگ رستم پور شهیدی
سرویس سیاسی جوان آنلاین: بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان در دیدار با خانواده‌ی شهدای سلامت در واقع طرحِ یک مسئولیت و تکلیفِ مهم و اساسى بود. معظم له با اشاره به مجاهدت‌های حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بار دیگر موضوع «جهاد تبیین» را مورد تأکید قرار داده و فرمودند؛ این بزرگوار جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند.

حقیقت این است که امروز در دنیا یک جنگ عظیم و یک چالش بزرگ برپاست؛ جنگ توپ و تفنگ نیست، اما جنگ اراده‌ها، عزم‌ها و سیاست‌ها و تدبیرهاست. اما سؤال این است که ایران اسلامى در کجای این جنگ قرار دارد؟
دشمن در عرصه‌های گوناگون درگیری با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی شکست خورده بنابراین جنگ را به عرصه و صحنه‌های دیگری کشانده، امروز جنگ ما کجا است؟ میدان نبرد و جنگ امروز، جنگ رسانه‌ای، جنگ فضاسازی عمومی و جنگ تبلیغاتی است؛ اما هدف دشمن در این میدان جنگ چیست؟
 
حضرت امام خامنه‌ای (حف) اهداف دشمن در این میدان را به خوبی تبیین فرموده اند، در این صحنه «دشمن دو هدف را در جنگ نرم دنبال میکند؛ «یکی این است که زنجیره‌ی تواصی به حق و به صبر را قطع کند؛ دوّم اینکه حقایق را وارونه نشان بدهد.» در واقع در صحنه‌ی این جنگ، «تصویرسازی غلط از واقعیت‌ها» راهبرد اصلی دشمن است و برای تصویرسازی غلط از وضعیت کشور «توپخانه‌ی رسانه‌ای» دشمن با تمام قوا فعال است، اما در سوی مقابل در میدان «جهادِ تبیین» وظایف مهمی بر عهده‌ی جوانان و افسران جنگ نرم است.
 
«امیدآفرینی» و غلبه بر توطئه‌ی یأس‌پراکنیِ دشمن از اولویت‌های اصلی در این جهاد است و عامل اصلی پیروزی، در صحنه بودن مردم است؛ عامل در صحنه بودن مردم، امید و اطمینان آنهاست.
 
این امید را باید در مردم تقویت کرد و در اینجاست که مسئولیت‌های مهمی پیش‌روی جوانان و «افسران جنگ نرم» قرار می‌گیرد. در چنین چارچوبی، امیدآفرینی «نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد جوانان در گام دوم انقلاب» است و البته این امید، امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است؛ بنابراین در میدان «جهادِ تبیین و روایت» باید با تمام توان وارد شد بر این اساس، مطالبه‌ی مهم رهبر انقلاب از جوانان این است که: «به مسئله‌ی «تبیین» اهمّیّت بدهید.
 
همانکه مقام معظم رهبری فرمودند، شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند... این کاری است که ما باید انجام بدهیم. چرا که عرصه، عرصه‌ی «نبردِ اراده‌ها» و جنگ، «جنگ روایت»‌هاست «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ی این توطئه‌ی دشمن و این حرکت دشمن است و ما قطعاً دشمن را در این مرحله و در همه‌ی مراحل بعدی به توفیق الهی شکست میدهیم.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار