کد خبر: 1069334
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

وکیل دیوان عدالت اداری توانایی چه ویژگیهای حقوقی، تخصصی و مهمی است؟ آیا شما نیاز دارید با یک وکیل متخصص و کاربلد در زمینه دیوان عدالت اداری مشاوره داشته باشید؟

این سوالاتی است که یک وکیل خوب دیوان باید به آن پاسخ بدهد که در ادامه ما به نحوه کار این وکیل توضیح خواهیم داد.

مشخصات یک وکیل خوب دیوان

سوال هایی که در بالا مطرح کرده ایم معمولا توسط یک وکیل کاربلد و متخصص سوال می شود و مردم انتظار دارند که به بهترین نحوه جواب سوال خود را بگیرند.

مرجع رسیدگی در دیوان عدالت اداری

این نکته را یادآوری می نماییم که هم اکنون اصلا پروانه نمایندگی تخصصی نه تنها در دایره شکوائیه از شهرداری و دعاوی دیوان عدالت اداری ، بلکه در اصلا زمینه تخصصی دیگر حقوقی صادر نمی شود.

منظور از دیوان عدالت اداری چیست؟

این یک امر طبیعی است که موکل از وکیل خود انتظار دارد که به بهترین نحو پرونده او جلو بود و وکیل دیوان با توجه به کاربلدی خود کارهای موکل را پیش ببرد.

کار یک وکیل دیوان عدالت اداری چیست؟

تنظیم درست و حرفه ای دادخواست توسط وکیل خبره در دیوان عدالت اداری و انجام امور شهرداری انتظار می رود تا بویژه در دعاوی مرتبط به شکوائیه از کمیسیون های شهرداری و سایر هیأت ها و کمیسیون های اداری (نظیر هیأت های تخلفات اداری و کمیسیون بررسی به کار آبهای زیرزمینی) بواسطه محدودیت وقت اعتراض به حکم دادگاه، مسئله مشمول مطرح خارج از مهلت شکوائیه نگردد.

بر ضد تصور اولیه، وکلای دیوان عدالت اداری اینگونه نظیر سایر وکلای دادگستری دستکم توانایی گواهینامه کارشناسی حقوق (لیسانس) می باشند و تحصیلات تکمیلی آنها محتمل است در رشته های گوناگون حقوقی باشد.

ویژگی های یک وکیل خوب دیوان

  • توانایی مشاوره دادن در تمامی زمینه های مربوط به دیوان
  • دارای قدرت بیان بالا با صدای رسا
  • توانای بالا در نوشتن دادخواست برای دیوان عدالت اداری
  • متعهد بودن به موکل خود برای انجام کارها

دیوان عدالت اداری به شکایات مردم و اشخاص خصوصی از ادارات و دستگاه های دولتی بررسی می نماید.

شما عزیزان اگه دنبال یک وکیل خوب برای مشاوره با بهترین وکیل در زمینه دیوان عدالت اداری است ما به شما گروه وکلای آریا دادیار را پیشنهاد می کنیم.

پرونده های که در دیوان مطرح می شود:

در زیر به نمونه پرونده هایی که توسط وکیل دیوان عدالت اداری در دیوان، حسب مورد مطرح یا دفاع می گردد می پردازیم:

۱- شکوائیه از شهرداری توسط وکیل دیوان عدالت اداری تهران

شکوائیه از شهرداری مسئله درصد قابل توجهی از پرونده های دیوان عدالت اداری است.شهرداری به عنوان سازمانی عمومی از جهات گوناگون مورد شکوائیه قرار می گیرد. مسامحتاً دعاوی کمیسیون های مسئله ماده ضابطه شهرداری و کمیسیون هایی نظیر کمیسیون ماده ۵ که توانایی ارتباط کاری و موضوعی با کار شهرداری هستند را در این بند بیان می نماییم:

۱-۱ اعتراض به حکم دادگاه کمیسیون ماده صد توسط وکیل دیوان عدالت اداری تهران

کمیسیون ماده 100 مربوط به تخلفات ساختمانی،  یعنی احداث بنای مازاد بر پروانه ، احداث بنای ضد پروانه و استفاده از ملک بر ضد کاربری مجاز، بررسی می نمایند.

وکیل دیوان عدالت اداری بایست بر شروط شکلی بررسی کمیسیون ماده صد،تضمین اجرای تخلفات و قانون و مقررات مرتبط با شهرسازی و تخلفات ساختمانی و ادله ها عمده نقض آراء کمیسیون ماده صد آگاه باشد.

۱-۲شکایت از حکم دادگاه کمیسیون ماده ۷۷ توسط وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری با استفاده از تجاربی که دارد می تواند بر موارد نقض و قابل خدشه حکم دادگاه کمیسیون ماده ۷۷ دست گذارده و نتیجه دعوی را معطوف به اصدار حکم دادگاه له موکل نماید.

کمیسیون ماده ۷۷ به اختلافات مودیان و شهرداری در مورد عوارض شهرداری ،بررسی نماید و فاقد مرحله تجدیدنظر وجود دارد و از این حیث سنگینی مسوولیت و کیل دیوان عدالت اداری راجع به این قبیل دعاوی،دو چندان می گردد.

۱-۳ اعتراض به حکم دادگاه کمیسیون مشاغل مزاحم توسط وکیل در دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری محتمل است نمایندگی دعوای اعتراض به حکم دادگاه کمیسیون مشاغل مزاحم را بر عهده گیرد.در این باره اطلاع  اینگونه وکیلی بر مشاغلی که در قانون و مقررات در شمار مشاغل آلوده کننده شناخته شده اند و رویه قضایی ناحیه دیوان عدالت اداری،بسیار راهگشاست.

۱-۴شکایت از حکم دادگاه کمیسیون مسئله ماده ۹۹ ضابطه شهرداری

هر چند قلرو مکانی شایستگی کمیسیون ماده ۹۹ خارج از محدوده و حریم شهر وجود دارد اما به تسامح و از آنجاییکه مستند قانونی و تشکیلاتی این کمیسیون ماده ۹۹ ضابطه شهرداری است، این دعوا را اینگونه جزو دعاوی شهرداری به حساب آورده و خاطرنشان می سازیم تصدی وکیل دیوان عدالت اداری در این دعاوی اینگونه می تواند به مصلحت ذینفع باشد.

۱-۵ شکوائیه از کمیسیون ماده پنج

وکیل دیوان عدالت اداری تهران به پشتوانه دادهها حقوقی و قضایی و تا اینکه فنی وشهرسازی خود توانایی قابلیت لازم برای شکوائیه از تصمیمات و مصوبات ضد ضابطه کمیسیون مسئله ماده ۵ ضابطه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است.

برخی از دعاوی مرتبط با کمیسیون ماده پنج در شایستگی ناحیه دیوان عدالت اداری و برخی در شایستگی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری است.و این مهارت وکیل دیوان عدالت اداری است که روشن می سازد دعوی در کدام یک از قسمت های یاد شده دیوان،مطرح گردد.

نحوه تنظیم دادخواست به شهرداری

  • از طرف آموزش پرورش باشد
  • از طرف تامین اجتماعی
  • از طرف اداره کار و امور مربوط به آن

مشاوره حقوقی در دیوان عدالت اداری

شما اگر در مورد دیوان عدالت اداری نیاز به مشاوره حقوقی دارید بدون شک آریا دادیار ariadadyar.com بهترین گزینه برای شما است که می تواند براحتی کار شما را پیش ببرند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر