کد خبر: 1069149
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
فرمانده سپاه عاشورا:
فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به ارتقای معنویت در میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از انقلاب اسلامی، گفت: معنویت برگ برنده مهم نیروهای مسلح کشور است.

سردار اصغر عباسقلی زاده در همایش نماز رده های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، نماز را موجب اقتدار و ولایت مداری نیروهای مسلح دانست و افزود: توجه به اعتقادات دینی و نماز موجب افزایش روز افزون معنویت بین نیروهای مسلح و اقتدار آن ها در برابر استکبار می شود.

وی اظهار داشت: باید توجه داشت که هرچه رده های گوناگون نیروهای مسلح با نماز و معنویت انس داشته باشند به همان میزان روحیه شجاعت و عزت نفس آنها در برابر دشمنان آبا و خاک میهن اسلامی زیاد خواهد بود.

عباسقلی زاده با اشاره به اهمیت نماز به خصوص در بین نیروهای مسلح، یادآور شد: نماز اصلی ترین برنامه زندگی انسان و اطاعت پذیری اوست و برای نیروهای مسلح از دیگر اقشار واجب تر است، چون آنان در صف دفاع از خاک اسلام قرار دارند و انس با نماز روحیه ایستادگی و ایمان آن ها را بالا می برد.

 وی اضافه کرد: انسان با اقامه نماز، خود را در مسیر صلحا و شهدا قرار می دهد و از خداوند یاری می جوید و راه خود را از اغیار جدا می کند.

عباسقلی زاده با بیان اینکه نماز در شرایط مختلف خواص ویژه خود را دارد، گفت: عمده بحث در این رابطه توجه به عمق نماز است که می تواند برنامه و ولایت مداری انسان را تنظیم کند و اگر انسان می خواهد انسان خدایی باشد و به هدف خود که کمال است برسد، باید به نماز و محتوای آن توجه کند.

وی ادامه داد: انسان  با نماز  عبادت غیر را باید کنار بگذارد، چرا که ماهیت نماز جدایی از اغیار و شیطان است؛ ماهیتی که با پیروزی انقلاب در کشورمان همین موضوع احیا شد و شهدا در مسیر چنین هدفی به عروج دست یافتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر