کد خبر: 1068726
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: کتاب «شهادت شکار» جستاری در خاطرات و دست نوشته‌های شهید علی تجلایی آماده رونمایی است.

سیدمحمدحسین بلاغی،  افزود: این کتاب روز دوشنبه این هفته در آیین «شب خاطره سوسنگرد» همزمان با سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه بیست و نهمین آیین شب خاطره حوزه هنری ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در این پردیس برگزار می شود، اظهار داشت: این کتاب به اهتمام مرحومه «نصیبه عبدالعلی زاده» و تفریظ سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر این کتاب گردآوری شده است.

بلاغی، ادامه داد: آیین «شب خاطره» حوزه هنری آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان، سپاه عاشورا، قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه، صدا و سیمای مرکز استان و بسیج هنرمندان استان برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است.

شهید علی تجلایی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که پس از شهادت مهدی باکری جای ایشان را جبران کرد.

این شهید والامقام متولد ۱۳۳۸ در تبریز بود که از سال ۱۳۵۶ فعالیت‌های مبارزاتی خود را آغاز کرد و پس از مدتی توسط ساواک دستگیر شد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ وارد سپاه پاسداران شد و به عنوان مربی پادگان سیدالشهدا انجام وظیفه کرد و در ادامه برای مبارزه با نیروهای ضد انقلاب به کردستان رفت.

شهید تجلایی در سفر به افغانستان، نخستین مرکز آموزش فرماندهی مجاهدین افغانی را در این کشور تاسیس کرد و با شروع جنگ تحمیلی به ایران بازگشت و در نبرد دهلاویه و حماسه سوسنگرد به عنوان فرمانده عملیات و معاون عملیاتی سپاه شرکت کرد.

وی در دفاع مقدس مسوولیت‌های مختلفی را بر عهده گرفت و سرانجام در ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۳ در شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر