کد خبر: 1067577
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
فراکسیون پارلمانی حزب الله امروز اعلام کرد که با اعمال دستورات خارجی بر دولت لبنان مخالف است و عربستان مسئول بحران به وجود آمده با بیروت است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: فراکسیون پارلمانی حزب الله به رویداد‌های کنونی لبنان و تنش به وجود آمده با عربستان سعودی واکنش نشان داد و اعلام کرد: عربستان سعودی مسئول بحران دیپلماتیک موجود میان بیروت و ریاض است. این فراکسیون بر مخالفت خود با دستورات خارجی و اعمال آن‌ها بر دولت لبنان تاکید کرد.

نخست‌وزیر لبنان ساعتی پیش در حالی که یک هفته از تنش دیپلماتیک با عربستان سعودی می‌گذرد، در سخنانی به طور تلویحی از ج، رج قرداحی خواست تا مصلحت لبنان را در نظر گرفته و کناره‌گیری کند. او گفت: درخواستم را از وزیر اطلاع‌رسانی تکرار می‌کنم و از او می‌خواهم که وجدان خود را قاضی قرار دهد، شرایط را بسنجد، موضعی را که باید اتخاذ شود، اتخاذ کند و منافع ملی را به شعار‌های پوپولیستی ترجیح دهد.

میقاتی در خصوص اینکه آیا استعفای قرداحی موجب پایان تنش با ریاض خواهد شد یا نه، سخنی بر زبان نیاورد، چرا که به گفته «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی، مسأله و دغدغه ریاض سخنان انتقادآمیز جورج قرداحی از ائتلاف سعودی نیست، بلکه موضوع فقط «حزب‌الله» لبنان است.

تنش اخیر میان لبنان و کشور‌های حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد. جورج قرداحی امروز بار دیگر تاکید کرد که هرگز استعفا نخواهد کرد و موضع وی درخصوص عربستان سعودی و جنگ یمن تغییر نکرده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار