کد خبر: 1066948
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:
منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل ۱۵ قانون اساسی گفت: به وزیر ارشاد به شرط تدریس زبان ترکی در مدارس استان رای داده ام.

به گزارش هانیه زینالی خبرنگار جوان آنلاين،حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در دیدار صمیمی با جمعی از هنرمندان اظهار داشت: آذربایجان با هویتش عزت پیدا می کند و این به دست هنرمندان میسر می شود.

سید علی ضیایی، بازیگر محبوب آذربایجان نیز در این دیدار گفت: برای اجرای هنر به آموزش، بازارکار و حمایت مسئولان فرهنگی نیاز است که متاسفانه در این راستا آموزشگاه های منسجم و دانشگاه هنر وجود ندارد و بازار کاری نیز در دسترس نبوده و هیچگونه حمایتی از سوی مسئولان فرهنگی و هنری صورت نمی گیرد.

باقر پیران به عنوان کارگردان و فیلمساز نیز تصریح کرد: جایگاه هنرمند در جامعه تعریف نشده چرا که هیچ قانونی در مورد سینما وجود ندارد.

وی بی ثباتی و نبود قانون مدون را بزرگترین مشکل و آسیب برای سینما خواند و گفت: سلیقه ای رفتار کردن نیز می تواند یکی از عوامل پسرفت سینما باشد.

پیران با اشاره به این که سینمایی به نام سینمای استان ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اکثر بازیگران برای دیده شدن به پایتخت یا به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

آقای احمدی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هنر را باید از سنین پایین آموزش داد، گفت: با تاسیس مدرسه هنر می توان از تجربیات پیشکسوتان در شناسایی استعدادها استفاده کرد.

حمید امدادی، فعال فرهنگی و مسئول امور تصویری حوزه هنری استان نیز، بهبود شرایط اقتصادی هنرمندان( برگزاری نمایشگاه ها در سایر استان ها، برگزاری نمایشگاه در کشورهای عراق و ترکیه در بخش هنر های تجسمی) و تصویب ردیف بودجه های حمایتی خاص از فرهنگ و هنر استان( مانند یک دهم درصد نفت یا مالیات) را خواستار شد.

حمایت های درمانی( بیمه تکمیلی)، ارائه تسهیلات برای بانوان هنرمند، تاسیس مرکز آکادمیک موسیقی، صدور کارت هنری، تخصیص وام به آموزشگاه ها و موسسات، تاسیس خانه هنرمندان، تاسیس کتابخانه تخصصی ادبیات دیگر موارد مطرح شده هنرمندان در این دیدار بود.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر نیز با بیان اینکه هنرمندان می توانند به عنوان رسانه در جامعه ایفای نقش کنند، افزود: نباید از ظرفیت فضای مجازی غفلت کرد بلکه باید از آن به عنوان ابزاری برای مخابره جایگاه هنرمندان به دنیا استفاده کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان اذعان داشت: من معتقدم دین نیز می تواند در قالب فیلم، هنر، شعر و ... پیاده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یک استان مرزی با اقوام مختلف است، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، میتوان دانشگاه بین المللی در مرکز استان دایر کرد که به طبع آن تاسیس دانشگاه فرهنگ و هنر نیز میتواند در تامین آینده فرهنگی و هنری شهر موثر باشد که نیاز به بسترسازی و زیرساخت های لازم دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر