کد خبر: 1063946
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در امور اجرایی با تاکید بر اینکه موضوع تست چشمی کرونا در فرودگاه‌ها مطرح نیست، گفت: طی هماهنگی با وزارت بهداشت، مقرر شد از همه زوار در فرودگاه‌ها تست انجام شود البته این موضوع در حیطه اختیارات ستاد کرونا است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ‌غلامرضا رستمیان درباره آخرین وضعیت اعزام و پذیرش زوار اربعین در فرودگا‌ه‌های کشور، اظهار داشت: طرح سفر‌های هوایی اربعین از ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۱۰ مهر ادامه دارد.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور اجرایی با بیان اینکه پرواز‌های رفت زائران اربعین از ۱۴ فرودگاه کشور انجام شد، افزود: تا پایان وقت روز ۵ مهر تعداد ۷۱ هزار و ۶۳۹ زائر اربعین به عراق اعزام شدند و ۱۵ هزار و ۸۸۵ زائر هم از عراق به کشور برگشتند.

وی با بیان اینکه در انجام پرواز‌های اربعین شرکت‌های هواپیمایی داخلی همکاری مناسبی داشتند، اضافه کرد: امسال زوار از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اردبیل، اصفهان، اهواز بندر‌عباس بوشهر، تبریز، ساری، کرمان، کرمانشاه و یزد به کشور عراق اعزام شدند.

رستمیان افزود: در پرواز‌های برگشتِ زوار اربعین هم عملیات پروازی به همین فرودگاه‌ها انجام می‌شود؛ در این راستا روز ۶ مهر زائران اربعین از عراق به فرودگاه‌های اهواز، ساری، کرمانشاه و مشهد اعزام شدند و جمعا ۱۸ پرواز رفت و برگشت انجام شد و در کل ۱۳ فرودگاه کشور غیر از فرودگاه امام خمینی (ره) یک هزار و ۱۱۰ زائر ورودی و ۸۶۶ زائر خروجی در روز ۶ مهر داشتیم.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور اجرایی افزود: همچنین در روز هفتم مهر، تعداد ۱۹۴۲ زائر ورودی و ۹۸۳ زائر خروجی از ۱۳ فرودگاه کشور غیر از فرودگاه امام خمینی (ره) داشتیم.

‌وی بیان کرد: در آمار تجمیعی ۱۳ فرودگاه کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان وقت روز ششم مهر ۷۴ هزار و ۵۹۱ زائر اعزام شدند و ۱۹ هزار ۷۱۷ زائر به کشور برگشتند.

انجام تست کرونا توسط وزارت بهداشت از همه مسافران در فرودگاه‌های داخلی‌

رستمیان تاکید کرد: به همه فرودگاه‌ها تأکید شده است در موضوع تست کرونا به نحوی عمل شود که زائران معطل نشوند، اما نظارت دقیق باشد

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور اجرایی با تاکید بر اینکه موضوع تست چشمی در فرودگاه‌ها مطرح نیست، اظهار داشت: طی هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد از همه زوار در فرودگاه‌های داخلی تست کرونا انجام شود البته این موضوع در حیطه اختیارات وزارت بهداشت و ستاد کرونا است، اما ما همکاری کردیم تا ایستایی و معطلی مسافران کاهش یابد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار