کد خبر: 1061259
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۷ میلیارد تومان برای اجرا و بهره‌برداری از ۵۵ طرح تعاونی در این استان سرمایه‌گذاری شد.

حسین فتحی، افزود: ۸۲ درصد از از این میزان سرمایه‌گذاری سهم‌آورده مردم ۱۸ درصد از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در شکل‌گیری تعاونی ها، اظهار داشت: از مهم‌ترین موضوعات در مباحث اقتصاد تعاون میزان رغبت مردم در بحث سرمایه‌گذاری در بخش تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: برای‌ اینکه سهم تعاون در جی دی پی افزایش پیدا کند باید تعاونی‌ها را از حالت رقابت با خود بیرون برد و به هلدینگ‌های بزرگ و منسجم تعاونی تبدیل کرد.

فتحی با اشاره به واگذاری‌های انجام شده در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، ادامه داد: ضروری است دولت در واگذاری‌ها، تعاونی‌ها را در اولویت واگذاری قرار دهد.

وی مردمی‌سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را کلید حل واگذاری کردن امور به مردم دانست و یادآوری کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی با واگذاری امور و مردمی‌ سازی اقتصاد حل و فصل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، تعاون را از مدل‌های کسب‌ و کار اجتماعی اعلام کرد و گفت: در کسب‌ و کارهای اجتماعی از جمله بخش صنایع، دانشگاه‌ها و نظام آموزشی تعاون سهم بزرگی دارد.

فتحی، ادامه داد: با وجود زیاد بودن تعداد تعاونی‌ها در ایران در مقایسه با سایر کشورهای توسعه‌یافته دنیا که تعداد تعاونی‌های آن کشورها یک دهم تعاونی‌های ما است، در کشور ما کمتر از پنج درصد از سهم این بخش در اقتصاد نهادینه شده است.

وی یادآوری کرد: ضرورت توجه به این بخش و توسعه بخش تعاون در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد همواره از برنامه‌های راهبردی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر