کد خبر: 1058994
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

بوستر پمپ

اهمیت آب و جایگاه بالای آب برای هیچکس پوشیده نیست. همه ما به خوبی می دانیم که تا چه اندازه برای ادامه دادن به حیات خود و انجام تک تک کارهای روزمره مان به آب نیاز داریم. گاهی ممکن است افراد با نوسان جریان آب مواجه شوند. این مشکل اغلب برای کسانی که در ساختمان های بلند زندگی می کنند و یا اشخاصی که مراتع های وسیع دارند پیش می آید. اگر تنها مشکل نوسانات کم آب باشد یک پمپ آبرسان مشکل را حل می کند. اما اگر نوسانات متعدد و زیاد باشد لازم است تا از بوستر پمپ استفاده شود.

بوستر پمپ چیست؟

تامین فشار لازم آب از طریق نصب یک عدد پمپ در ساختمان ها صورت می گیرد. پمپ می تواند با ایجاد مکش در لوله ها آمده از آبرسان شهری، سطح دبی را افزایش دهد. از طرفی دیگر استفاده از پمپ برای ساختمان هایی که ارتفاع بلندی دارند ضروری است. البته در برخی موارد این مشکل تنها با نصب یک پمپ آب حل نمی شود.

وقتی که با مشکلات متعدد نوسانات آب روبرو می شوید لازم است تا اقدام به نصب یک بوستر پمپ کنید. بوستر پمپ مجموعه ای از یک تا چند پمپ می باشد که بطور موازی به یکدیگر اتصال پیدا می کنند. این مجموعه از طریق یک سیستم کنترل تحت فرمان قرار می گیرد. هدف نهایی این مجموعه بالا بردن سطح فشار و دبی آب ساختمان می باشد. از دیگر وظایف آن ثابت نگه داشتن دبی آب در رنج مطلوب و مناسب است.

استفاده از بوستر پمپ در سیستم آبرسانی

بوستر پمپ چیست؟

اهمیت استفاده از بوستر

شاید تصور کنید که پمپ ساده هم می تواند به راحتی نیاز ما را برطرف کند. ولی اینطور نیست؛ بسیاری از پمپ های آب معمولی نمی توانند از عهده ثابت نگه داشتن دبی آب بر بیایند. همچنین باید بگویم که برای برج ها که تعداد مصرف کنندگان زیاد است؛ باید از یک بوستر پمپ استفاده شود.

خط مصرفی آب نهاد های بزرگ مثل کارخانه و سیستم ها آبیاری مزارع به وجود یک بوستر آب نیازمند است. بوستر آب این امکان را می دهد که هر مصرف کننده ای بتواند بدون هماهنگی با سایرین از هر مقدار کم یا زیاد آب استفاده کند. بی آنکه برای سایر مصرف کنندگان مشکلی ایجاد شود.

 نمی توان برای تامین این سطح از دبی آب تنها به یک پمپ ساده اکتفا کرد. لازم است تا سیستمی برای ساختمان تعریف شود که بتواند از طریق فشار کل سیستم آبرسانی، سطح دبی آب را در ساختمان ثابت نگه دارد. برای این منظور بوستر ها آب را در مخزن های خود ذخیره می کنند؛ و مادامی که فشار آب کم شود، بخشی از ظرفیت پمپ بوستر کم می شود و آب را تامین می کند. پمپ سمنان انرژی یکی از بهترین پمپ های موجود در این حوزه است.

بوستر پمپ سمنان انرژی

بوستر پمپ چیست؟

مزایا بوستر پمپ

محدود گسترده ای را از نظر تنوع مصرفی پوشش می دهد.

امکان حمل و نقل آسان بوستر پمپ وجود دارد چون به راحتی می توان قطعات آن را از هم جدا کرد.

با وجود پمپ های رزرو عملکرد این سیستم دائمی می شود.

با استفاده از بوستر پمپ در مصرف آب صرفه جویی می کنید.

می توان بر حسب نیاز تعداد پوسترهای هر سیستم را تعیین کرد.

عملکرد بوستر پمپ

در سیستم پمپ بوستر دو یا چند پمپ به طور موازی با یکدیگر اتصال پیدا می کنند. همه پمپ ها از طریق یک خط آب ورودی تغذیه می شوند و در سمت خروجی نیز، آب پمپ را به یک خط لوله بزرگ آب تخلیه می نمایند. تمام سیستم از طریق یک سیستم مرکزی کنترل می شود. سیستم های مرکزی با ساز و کار های برنامه ریزی شده مقدار دبی مورد نیاز آب را می سنجند. همچنین می توانند با تنظیم مقدار ورود و خروج آب دبی مورد نیاز را تامین کنند.

قبل و بعد از پمپ ها شیر دستی قرار گرفته شده است. از این شیرها به منظور تزریق دستی پمپ و ممانعت از گردش آب در آن شاخه موازی، استفاده می شود. برای هر سیستم یک شیر تخلیه در نظر گرفته شده است. هدف از نصب این شیر این بوده است؛ که اگر سطح مصرفی آب خارج شده از بوستر پمپ تغییرات سنگینی داشت تخلیه کامل سیستم صورت بگیرید تا فشاری به پمپ های فعال وارد نشود. این تغییرات شدید می توانند در اثر افت های شدید آب به وجود بیایند.

بوستر پمپ برند لئو

بوستر پمپ چیست؟

قطعات بوستر پمپ

الکتروموتور ها

تابلو های برق و کنترل

منبع تحت فشار

شیر یکطرفه و شیر فلکه

شیر تخلیه

کوپلینگ

گارد های محافظ

پرشر ترانسمیتر

مخزن دیافراگمی

انوع بوستر پمپ

بوستر پمپ دور ثابت

از بوستر پمپ دور ثابت برای تامین سطح فشار آب خارج شده از سوئیچ پرشر استفاده می شود. این سوئیچ دائما سطح دبی آب را اندازه گیری می کنند. اگر با افت یا افزایش سطح فشار مواجه شوند برخی از پمپ ها را از سیستم خارج یا به آن وارد می کنند.

 یکی از مهمترین مصارف های بوستر پمپ دور ثابت برای آتش نشانی است. بوستر های پمپ آتش نشانی می توانند در کمترین زمان ممکن حداکثر فشار را در خروجی سیستم تامین نمایند.

بوستر پمپ دور ثابت

بوستر پمپ دور متغیر

از پمپ های دور متغیر برای فضا هایی که نمی توان مدیریت جامعی برای سطح دبی آب در نظر گرفت، استفاده می شود. می توان ساختمان های مسکونی را مثال زد که یک الگوی از پیش تعیین شده برای مصرف آب وجود ندارند. بنابراین لازم است سیستم های مشابه آنها در شرایط متغیر قرار بگیرند. این سیستم می تواند بر حسب نیاز ساکنین تعدادی از پمپ ها را خرج یا به سیستم وارد کند.

سخن پایانی

می توانید با خرید از محصولات با کیفیت برند های لئو و سمنان انرژی خریدی مطمئن انجام دهید. شرکت شوفاژ ایران با کیفیت ترین برند های بوستر پمپ را با در فروشگاه اینترنتی خود به نمایش گذاشته است.

سوالات متداول درباره بوستر پمپ

پمپ رزرو چه فایده ای دارد؟
می توانید با قرار دادن یک پمپ رزرو کارکرد دائمی بوستر پمپ را تضمین کنید. اگر خرابی در سیستم ایجاد شود پمپ رزرو وارد مدار می شود. تا وقفه ای در عملکرد پمپ وارد نشود.

نقش مخزن دیافراگمی چیست؟
با توجه به اینکه مایعات خاصیت تراکم پذیری ندارند؛ همواره باید فشار آب در سیستم ثابت باشد. به علاوه اینکه باید فشار آب تامین شده توسط پمپ به گردش در آید. مخزن دیافراگمی تحت فشار، آب را با فشار معینی ذخیره می کند.

کدام مدل از سیستم های بوستر پمپ برای کارخانه مناسب تر اند؟
برای مکان هایی نظیر کارخانه و مزارع که مقدار مصرفی آب تا حدودی مشخص است بهتر از بوستر پمپ دورثابت استفاده شود. ولی برای مکان هایی مقدار کلی دبی مشخص نیست پمپ دور متغیر مناسب است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر