کد خبر: 1057107
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

شهروندان و جامعه شهری تهران فکر نمی کردند که روند انتخاب شهردار آینده با توجه به وعده منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران طولانی شود. امری که گویای برخی دخالت ها در مهم ترین وظیفه شورا یعنی انتخاب شهردار پایتخت است.
حمایت ها از یکی از معاونان سابق شهرداری تهران برای تصدی پست شهرداری تهران خودش گویا است. اما مهمترین سوال و ابهام در نزد جامعه شهری تهران که به این لیست رای دادند این است که چرا باید به سراغ یک فرد تکنوکرات رفت؟
با نگاهی به رزومه این مدیر سابق شهرداری به عنوان یکی از مصداق های شهرداری آینده تهران به خوبی متوجه می شویم که او در طول دوره حضور خود در شهرداری و دیکر سازمان ها، کارهای اجرایی او اغلب نمایشی و حتی نیمه کاره بوده است.
در حالی که خوی و منش انقلابی در شرایط کنونی مهم ترین و اصلی ترین مطالبه شهروندان است و منتخبان ششمین دوره شورای شهر وعده پاکدستی در بدنه شهرداری و اداره آن دادند باید مراقب انتخاب خود باشند.
با توجه به آراء این دوره شورای شهر تهران به خوبی دیده شد که مردم خواستار روی کار آمدن جریان انقلابی در راس مدیریت شهری تهران هستند. اما برخی اخبار این خطر را گوشزد می کند که شورای ششمی ها در حال عبور از وعده ها و شعارهای انتخاباتی خود در همان ابتدای شروع فعالیت هستند.  اینکه چه اتفاقی افتاده که شورای ششم حاضر است آبروی خود را صرف یک چهره و درواقع گروهی خاص کند که همچنان در تلاش هستند دوباره مانند گذشته شهرداری تهران قبضه کنند. کدام عقل سلیم اعتبار یک جریان را آن هم در شرایطی که همه امید مردم به آنهاست به پای یک افرادی غیرانقلابی می گذارد.

جریان انقلابی که در این دوره روی کار آمده و مردم به آنها روی آورده اند مهم ترین وظیفه شان احیا و جلب اعتماد عمومی است. بنابراین علاوه بر عملکرد، انتخاب مدیران انقلابی و تیم های متخصص و کارآمدی که جهادی وارد میدان شوند از جمله مصداق های جلب اعتماد مردمی است. بنابراین بازگشت به سمت افرادی سوخته و دارای ابهام به نوعی تیر خلاص به این جریان است.

انتظار می رود منتخبان ششمین دوره شورای شهر در انتخاب شهردار آینده پایتخت به عنوان مهم ترین وظیفه شورا براساس شاخص ها و معیارهای مصوب تصمیم بگیرند. خوب است منتخبان شورای شهر ششم به این سوال جواب دهند که مگر در جریان انقلاب قحط الرجال شده که برخی برای شهردار شدن یک تکنوکرات رایزنی می کنند؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر