کد خبر: 1056605
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

چطور محتوای سئویی بنویسیم؟

شاید تا چند سال قبل، کسی نمی‌دانست تولید محتوا چیست یا محتوای سئویی چه کاربردی دارد. همانطور که خیلی‌ها فکر می‌کنند سئو برنامه‌نویسی است و سئوکار قرار است با نوشتن چند خط کد به سئو سایت کمک کند! اگر شما هم در وادی تولید محتوا تازه کار هستید و دوست دارید یک قدم جلو بروید، باید بدانید محتوای سئویی چیست و چطور باید محتوای سئویی نوشت. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا فوت و فن محتوای سئو شده را به شما بیاموزیم.

محتوای سئویی چیست؟

محتوای سئویی به محتوایی گفته می‌شود که علاوه بر رعایت تمام اصول تولید محتوا برای موتورهای جست‌وجو هم بهینه شده باشد، خب این یعنی چه؟

بیایید با خود تولید محتوا شروع کنیم. برای تولید محتوا ابتدا باید زبان و ادبیات فارسی را به‌خوبی بشناسید و با نوشتن هم بیگانه نباشید. حتی اگر به زبان انگلیسی محتوا تولید می‌کنید هم باید به قواعد زبان انگلیسی مسلط باشید. بعد از دانستن قواعد ویرایشی و نگارشی، ذهن خلاق و جست‌وگر همچون دست‌های پُر توان کارآگاه گجت به کمکتان می‌آید تا محتوایی بنویسید که مورد پسند واقع شود.

برای نوشتن یک محتوای حدودا 2000 کلمه‌ای، حداقل 5 تا 6 ساعت زمان نیاز دارید (البته این تخمین زمان برای کسانی‌ست که کمی تجربه دارند). این بازه‌ی زمانی در خوشبینانه‌ترین حالت برای جست‌وجوی منابع داخلی و خارجی، نوشتن تیترهای جذاب، پاراگراف‌بندی، اصلاح، ویرایش و در نهایت سئو کردن متن اختصاص داده می‌شود.

محتوای سئویی چه بخش‌هایی دارد؟

یکی از قسمت‌های سئو سایت و خدمات سئو که از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ دریافت می‌کنید، همین محتوای سئویی است. محتوای سئویی برای بخش‌های مختلف سایت با توجه به نظر کارشناسی متخصص سئو تهیه و تنظیم می‌شود که مشخصات خاصی دارد. معمولا این مشخصات را کارشناس سئو سایت به کارشناس تولید محتوا سفارش می‌دهد و از او می‌خواهد که متنی سئویی با مشخصات خواسته شده بنویسد. حالا برای نوشتن این محتوای سئویی چه بخش‌هایی را باید رعایت کنیم؟

چطور محتوای سئویی بنویسیم؟

چگالی کلمه کلیدی را فراموش نکنید

کلمه کلیدی حکم ستون را در سئو دارد که کل ساختمان حول محور آن بنا می‌شود. سئوکار برای سفارش متن سئویی کیوورد ریسرچ انجام می‌دهد و بر اساس آن کلمه کلیدی هدف و عبارات کلیدی مترادف آن را پیدا می‌کند. بعد از انجام مرحله تحقیق کلمات کلیدی نوبت به رعایت چگالی کلمه کلیدی در متن است. از نظر سئویی بهتر است چگالی کلمات کلیدی بین 1 تا 3 درصد کل متن باشد. البته باید در این مورد مراقب بود که از آن ورِ بوم نیفتاد و به ورطه‌ی کیوورد استافینگ کشیده نشد.

به خوانایی مطلب توجه کنید

مطالب سئویی بهتر است آنقدر طولانی نوشته شوند که به تمام سوالات مخاطب پاسخ دهند؛ بنابراین طول این مطالب معمولا بیشتر از 1000 کلمه است. حالا این بیشتر از 1000 کلمه چطور باید چیده شود که مخاطب برای خواندنش به مشکل برنخورد؟ رعایت مقدمه، تقسیم‌بندی مباحث به بخش‌های مختلف و مجزا کردن آن با تیتر خاص و در نهایت جمع‌بندی می‌تواند به خوانایی مطلب کمک کند. این خوانایی از امتیازاتی‌ست که روی سئو سایت و محتوا تأثیر می‌گذارد.

از نقش تصاویر غافل نشوید

سئو تصاویر بخشی از فرایند سئو سایت و محتوای سئویی است. تصاویر علاوه بر این‌که به خوانایی متن کمک می‌کنند، به سئو شدن محتوای شما هم کمک می‌کنند. فقط کافی‌ست برخی اصول مثل نوشتن متن جایگزین برای عکس (Alt) و بهینه‌کردن تصویر از نظر حجم و سایز را فراموش نکنید. اگر تصاویر را به شکلی به کار ببرید که بخشی از هویت شما و سایت‌تان در آن هویدا باشد، به یونیک شدن محتوای‌تان کمک زیادی می‌کند.

قصد کاربر را نادیده نگیرید

محتوای سئویی یعنی محتوایی که هم کاربر بپسندد و هم موتور جست‌وجو، بنابراین باید محتوایی بنویسید که خواننده پس از خواندنش احساس کند آن مطلب برای او نوشته شده است. با کیوورد ریسرچ دقیق و توجه به کلمات کلیدی Long Tail می‌توانید از قصد کاربر و سوالاتی که در ذهن دارد بیشتر مطلع شوید و محتوایی تولید کنید که برای او ارزشمندتر است.

از نقل قول و آمار جالب استفاده کنید

محتوای غنی یعنی محتوایی که توضیح واضحات نباشد، بدیهیات همه جا پیدا می‌شود. همیشه از خود بپرسید قرار است چه چیزی به مخاطب اضافه کنید؟ همین سوال موجب می‌شود سراغ بدیهی‌گویی نروید. اگر سراغ فوت کوزه‌گری هستید، استفاده از آمارهای مرتبط با مطلبتان و نقل قول‌های جالب از افراد مطرح را فراموش نکنید. این تکنیک جانی به نوشته‌تان می‌دهد که نه مخاطب فراموشش می‌کند و نه موتورهای جست‌وجو!

تکراری ننویسید تا جریمه نشوید

سال‌ها پیش وقتی موضوعی را در اینترنت سرچ می‌کردید با سایت‌هایی مواجه می‌شدید که همه یک مطلب را کپی کرده بودند. اینجا بود که الگوریتم پاندای گوگل به میان آمد و راه را بر کپی کاری و محتوای بی‌کیفیت بست. اگر شما هم فکر می‌کنید با کپی کردن مطالب سایت‌های دیگر را به جایی می‌برید کاملا در اشتباهید. باید برای محتواهای سایت‌تان وقت بگذارید و مطمئن شوید که یونیک هستند.

عنوان سئویی و متا دیسکریپشن را جدی بگیرید

محتوای سئویی یعنی محتوایی که برای موتورهای جست‌وجو شناسنامه داشته باشد، بنابراین باید به تگ تایتل و متادیسکریپشن دقت زیادی کنید. تگ تایتل حداکثر 60 کاراکتر باید باشد و در آن از کلمات کلیدی و بعضی تکنیک‌ها برای جلب نظر مخاطب استفاده کنید. طول متا دیسکریپشن بهتر است 160 کاراکتر باشد و در آن اطلاعاتی به مخاطب بدهید که او را ترغیب به کلیک کردن کند.

در دوره سئو منتوریکس تمام تکنیک‌های تایتل و متا دیسکرپشن نوشتن به طور کامل توضیح داده شده است، تکنیک‌هایی که براساس مثال‌های واقعی هستند و همین حالا در صفحات اول گوگل جا خوش کرده‌اند.

لینک سازی داخلی را فراموش نکنید

لینک سازی نقطه‌ی پیوند همه‌ی تلاش‌های سئویی کارشناسان سئو سایت است. با لینک سازی، محتواها و صفحات سایتتان را با هم پیوند بزنید تا ارتباط معناداری را به گوگل و کاربرانتان بفهمانید. لینک سازی داخلی تکنیک‌هایی دارد که در دوره سئو منتوریکس به تمام آن‌ها اشاره شده است.

دریافت خدمات سئو سایت از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس

آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس هم دوره‌های آموزشی در زمینه سئو دارد و هم به کسب‌وکارها خدمات سئو ارائه می‌دهد. با مراجعه به وب‌سایت منتوریکس می‌توانید با انواع خدمات آن‌ها آشنا شوید و در صورت تمایل از آن‌ها برای بهبود رتبه کسب‌وکارتان استفاده کنید.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر