کد خبر: 1019344
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‎شرقی گفت: از زمان فصل برداشت تاکنون افزون بر ۲۷۵ هزار تن محصول گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.

اکبر فتحی در جمع خبرنگاران، افزود: از مجموع گندم خریداری شده در استان ، مقدار ۲۶۲ هزار و ۸۹۱ تن شامل خرید تضمینی گندم و بیش از ۱۲ هزار تن نیز خرید گندم بذری از کشاورزان و بهره برداران استانی بوده است.

وی اعلام کرد: میزان خرید گندم امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش داشته است.

فتحی اظهار داشت: تاکنون ۴۸۱ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان معادل ۷۲ درصد مطالبات کشاورزان استان از فروش گندم پرداخت شده است.

وی یادآوری کرد: شهرستان های هشترود با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تن، میانه با ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن، سراب با ۳۷ هزار تن و چاراویماق با ۳۵ هزار تن خرید گندم از جمله شهرستان‌های با مقدار بالای خرید در آذربایجان شرقی محسوب می‌شوند.

فتحی درباره خرید تضمینی محصول کلزای استان نیز، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۸۲ تن کلزا از بهره برداران آذربایجان شرقی خریداری شده است که ۱۰۰ درصد مطالبات آن به میزان ۱۲۰ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی به زیر کشت گندم رفته بود که ۶۶ هزار هکتار از آن مزارع آبی و بقیه دیم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: امسال تولید ۸۵۰ هزار تن گندم در استان پیش بینی می‌شد که پس از وقوع خسارات  ۶۷۰ هزار تن گندم به دست آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر